کد مطلب: 43066
 
یافتن جسد پهلوان نامی ایران در هتل آتلانتیک
امروز چهارشنبه 17 دی ماه 1393 هجری شمسی برابر با 15 ربیع‌الاول 1436هجری قمری و 7 ژانویه 2015 میلادی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳
یافتن جسد پهلوان نامی ایران در هتل آتلانتیک
 
به گزارش زاهدانه ، 153سال پیش در چنین نخستین مسابقه اسب دوانی در تهران برگزار شد و از آن به بعد مرتب ادامه یافت زیرا شمار زیادی از مردم در آن شرکت می‌کردند. در آن زمان تیراندازی و تفنگ نیز در میان علاقمندان به ورزش پرورش یافت.

83 سال پیش در چنین روزی نخستین دسته آکروبات در ایران که شامل آقایان حساس، رنجبر و ملاقاتی بود درشهر رشت تشکیل شد و به نمایش حرکات ژیمناستیک و آکروباتی پرداخت. از آن پس علاقه‌مندان به حرکات ژیمناستیک در ایران روز به روز افزایش یافتند و ورزش به مرور در ایران به شکوفایی رسید و ژیمناستیک رشد کرد. به عنوان نخستین عضو انجمن تربیت بدنی منصوب شد. در همین روز طبق آمارگیری انجام شده مشخص نشد که 21 زمین فوتبال در تهران وجود دارد که 10 زمین از این تعداد علاقه‌مندان به این رشته احداث کرده بودند. 11 زمین دیگر در کالج البرز، لنج، دروازه دولت، اکبرآباد دولاب لاله زار و دانشکده افسری قرار داشت.

66 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم فوتبال دوچرخه سواری موفق به کسب پیروزی و دریافت جام حذفی فوتبال تهران شد. در تیم دوچرخه سواران آبدیان، محمد جاودان، پیروکارلوس، تفرشی، بابا جان، شوقی و حمیدیان ازبهترین بازیکنان این تیم بودند.

64 سال پیش در چنین روزی جانسون زیلکاسکی مربی ورزش بوکس از آلمان به ایران آمد و با تشکیل کلاس بوکس در باشگاه بانک ملی، قهرمانان ایران و نخبگان این ورزش را تعلیم داد.

49 سال پیش در چنین روزی نخستین بار مسابقات کشتی جوانان پانزده و هیجده سال این کشور به همت فدراسیون کشتی کشور با شرکت 654 ورزشکار برگزار شد.
در 48 کیلوگرم داریوش واعظی
در 52 کیلوگرم  محمد مقدم
در 57 کیلوگرم  عبداله مرادی
در 63 کیلوگرم  فریدون عزیزی
در 70 کیلوگرم  علیرضا زیبا
در 78 کیلوگرم  اکبر میرزایی
در 87 کیلوگرم   مهدی سررشته دار
و در 87+ کیلوگرم  داوود ایوب اول شد.

همچنین 49 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌های پاس و جعفری در برابر هم قرار گرفتند. تیم پاس 3 بر صفر تیم جعفری را شکست داد.این مسابقه به داوری داوود حیدری در زمین شماره 2 امجدیه برگزار شد. در این دیدار شرفی در دقایق 15 و 70 و یاوری در دقیقه 60 برای تیم پاس گل زد و با نتیجه 1-1 مساوی شدند. در این دیدار مترجمی در دقیقه 80 برای تیم تهران جوان و افتخاری در دقیقه 82 برای دارایی گل زد. داوری این دیدار نیز بر عهده صدری بود که در ورزشگاه شماره 1 امجدیه برگزار شد.

48 سال پیش در چنین روزی جسد جهان پهلوان غلامرضا تختی در هتل آتلانتیک پیدا و در همان روز در ابن بابویه به خاک سپرده شد. جهان پهلوان تختی به جوانمردی و پهلوانی در میان کشتی‌گیران و سایر ورزشکاران ایران شهرت داشت و از عناوین مهم او می توان به کسب مقام دوم مسابقات جهانی سال 1951 و عنوان دوم بازی‌های المپیک سال 1952 و عنوان قهرمانی مسابقات کشتی بازی‌های المپیک سال 1956 در ملبورن اشاره کرد. او عناوین قهرمانی بسیاری در ایران و جهان داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark