کد مطلب: 49843
 
گزارش زاهدانه از اهمیت ورزش در زندگی دانش آموزان؛
مدرسه بدون ورزش کالبد بدون روح است/ مشکلات ورزشی استان پیگیری می شود
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدرسه بدون ورزش مانند کالبد بدون روح است، گفت: چنین مدرسه ای نشاط و شادابی ندارد چرا که فعالیت بدون ورزش نیز ناقص است.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
 

به گزارش زاهدانه، سلامت هر فردی تحت تاثير عوامل گوناگون چون ژنتيك، محيط زيست، خدمات پزشكی سبك زندگی است در اين ميان تمرينات بدنی ورزش جايگاه مهمی دارند تا جايی كه كاهش فعاليت بدنی مي تواند سلامت فرد را تحت تاثير قرار دهد.

باید گفت در خاطرات هر يك از ما زنگ ورزش جايگاه ويژه ای داشته بگونه ای که در برنامه هفتگی خود هميشه منتظر زنگ ورزش بوديم. یادش بخیر تمامي روزهاي هفته را براي اين زنگ روزشماري مي‌كرديم تا هر کدام يك رشته ورزشي را انتخاب و مشغول بازی شویم.

ورزش و فعاليت جسمانی نه تنها در ايجاد و حفظ تناسب اندام اثرات سودمندي دارد بلكه در پيشگيری از بيماری‌ها به خصوص بيماری‌های قلبی، فشار خون و غيره نقش مهمي را ايفا مي كند.

در اين ميان ورزش برای كودكان، نوجوانان و جوانان از اهميت بيشتری برخوردار است تا جايي كه در سالهای اخير سعی شده به برنامه‌های ورزشی نگاهی ويژه‌ شود زيرا ورزش نه تنها فايد جسمانی با خود به همراه مي‌آورد بلكه میتواند فوايد روانشناختی بسياری براي دانش‌آموزان داشته باشد. كاهش افسردگی، كاهش اضطراب، فراهم آوردن سپری برای مقابله با استرس و بالا بردن عزت نفس و آسايش فكری از جمله فوايد مهم ورزش است.



در این رابطه مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی روزمره دانش آموزان اظهار داشت: اگر می ‌خواهیم در ورزش و جوانان پیشرفت حاصل و توفیقات در عرصه ملی و بین‌المللی دوچندان شود، باید از گنجینه آموزش و پرورش بهره ببریم.

حسین ثوری با بیان اینکه مدرسه بدون ورزش مانند کالبد بدون روح است، گفت: چنین مدرسه ای نشاط و شادابی ندارد و فعالیت بدون ورزش نیز ناقص است از اینرو در سال تحصیلی جاری مسابقات ورزشی دانش آموزی، پس از سال‌ها تعطیلی با شور خوبی در استان برگزار شد.

این مسئول افزود: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ‌ای در استان بستری را ایجاد کرده که تمام مدارس بیش از گذشته درگیر ورزش باشند و در حال حاضر علاوه بر این المپیاد برنامه‌هایی نظیر ورزش صبحگاهی، مسابقات دانش آموزی و طرح حیات پویا برای دانش آموزان برگزار می‌ شود.




وی بهترین راه اصلاح شخصیت، رفتار و کردار دانش آموزان را ورزش عنوان کرد و ادامه داد: معلمان این استان نگاه‌های خود را در مسیر مثبت معطوف کرده‌اند، آنها تلاش می‌کنند تا از زحماتشان رویشی ایجاد شود و این رویش در معلمان تربیت بدنی به خوبی احساس می‌شود
.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از جمله برنامه های ورزشی سیستان و بلوچستان را راه‌اندازی ساختمان هیئت ورزش‌های دانش آموزی بیان کرد و گفت: تعامل و همکاری با هیئت‌های ورزشی به منظور استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی از دیگر برنامه های این مجموعه است.

ثوری مهمترین برنامه های هیئت ورزش های دانش آموزی استان را تقویت المپیاد ورزشی دانش آموزی، برگزاری همایش های علمی، برنامه مدرسه قهرمانان، راه اندازی هیئت دانش آموزی در شهرستان ها و طراحی تقویم ورزشی بیان کرد.

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark