کد مطلب: 32996
 
امام جمعه موقت زاهدان
شهید مطهری الگو و اسطوره معلمان در سطح جامعه است
امام جمعه موقت زاهدان گفت: شهید مطهری الگو و اسطوره معلمان در سطح جامعه هستند که باید با تاسی از سیره و درس‌های او جامعه را به سر منزل مقصود رساند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
 
حجت الاسلام احمد راهداری
به گزارش زاهدانه ، حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس با گرامیداشت12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم  اظهارداشت: به زودی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه رقم می‌خورد و از همان روز نخست، معارضان که دست و پا می‌زدند و نهایت عمر حکومت بشار اسد را شش ماه تعیین کرده بودند اکنون پس از سه سال همچنان مقاومت در رأس است.

وی افزود: طی این مدت معارضان سوری با حمایت کشورهای خودکامه و دست‌نشانده سعی در آن داشتند تا حکومت بشار اسد را از میدان به در کنند اما مشاهده کردیم که مقاومت ارتش سوریه هر روز شمار کشته شدگان معارضان را بیشتر کرد.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: حال با گذشت چندین سال و مستاصل شدن دنیای استکبار از حمایت معارضان به بهانه حقوق بشر، بهانه جویی‌هایی را می‌کنند که تنها موید شکست آنان است.

راهداری اضافه کرد: جهان استکبار در صدد است تا اصل انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده اما با برگزاری انتخابات آزاد، راه را بر آنان در تمامی زمینه‌ها بسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: در پی توافق حماس و فتح، اسرائیل و آمریکا و کشورهای استکباری بسیار خشمگین شدند و اینان ثابت کردند هرگاه منافع آنان در هر نقطه از دنیا در خطر باشد به میدان آمده و دخالت می‌کند.

خطیب جمعه موقت زاهدان گفت: چه بسا خون‌های بی‌شماری از مظلومان در جای جای جهان ریخته می‌شود اما همین مدعیان حقوق بشر به دلیل منافعی که در آنجا دارند، چشم خود را بر روی جنایات فجیع می‌بندند.

وی همچنین با تبریک روز معلم و بزرگداشت 12 فروردین سالروز شهادت استاد شهید مطهری، تکریم معلم و بزرگداشت آنها را وظیفه ای اخلاقی، انسانی و ملی عنوان کرد.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به روز عقیدتی سیاسی در سپاه و ارتش، بزرگداشت شیخ صدوق، سالروز تشکیل بسیج سازندگی و سالروز صلیب سرخ اشاره کرد و گفت: چه خوب است در این مناسبت‌ها و ایام، رعایت قدر و منزلت هر یک از این تشکیلات را به خوبی دانسته و پیوسته خود را متعهد به حمایت از آنان بدانیم.

وی با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان اظهار داشت : انتظار می رود اقشار مختلف مردم، مسوولان و بویژه دانشجویان و ایثارگران در استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام و مراسم تدفین و بزرگداشت آنها حضور و مشارکت گسترده ای به عمل آورند.

راهداری در خطبه اول نیز با دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیزگاری به سیره و سبک زندگی حضرت امام هادی (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت در عمر پر برکت خود و در زمان زمامداری پلیذترین خلیفه متوکل عباسی، امامت داشت که متحمل رنج و دشواری‌های بسیاری شد و در نهایت به شهادت رسید.

وی از جمله اقدامات مهم این امام همام را، بنا نهادن سیستمی به عنوان وکلا در آن زمان ذکر کرد و بیان کرد: به دلیل دشواری‌های فراوان، امام و هر یک از افراد مورد وثوق خود وکالت‌هایی را در حوزه‌های مختلف برای روان سازی امور داده بودند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark