کد مطلب: 62370
 
پایگاه هوایی و بالگردی نیروی زمینی سپاه در زاهدان به بهره‌برداری رسید
پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام "شهید علی عربی" با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب امروز چهارشنبه در زاهدان به بهره برداری رسید.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
 
به گزارش زاهدنیوز، این پایگاه با قابلیت فرود و برخاست انواع بالگردهای هجومی و رزمی، پشتیبانی- امدادی و هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از جدیدترین شیوه نامه‌های فنی - مهندسی و منطبق بر استانداردهای هوانوردی، توسط مهندسی رزمی سپاه و متخصصان داخلی ساخته شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اهداف ساخت و ایجاد این پایگاه گفت: با بهره‌برداری از این پایگاه ناوگان بالگردی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور برای ماموریت‌های بزرگ امنیتی _ دفاعی، امداد و نجات، پشتیبانی، مردم یاری و خدمات رسانی تقویت و تجهیز شد.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور افزود: در این پایگاه علاوه‌بر ایجاد ظرفیت نگهداری و نشست و برخاست همزمان ده ها بالگرد، همه ظرفیت‌های لازم برای سوختگیری، آشیانه، تعمیرات و نگهداری ایجاد شده است.

گفتنی است؛ این پایگاه ضمن پیوستن به ناوگان کشوری هوانیروز سپاه، میزبان انواع بالگردها در کلاس‌های مختلف از جمله، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۴، mi-۱۷ ،۲۰۹، هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark