کد مطلب: 28747
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
وحدت واقعی و حقیقی در بین همه مذاهب پابرجا می‌ماند
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت واقعی و حقیقی در جامعه اسلامی و در بین همه مذاهب به ویژه سیستان و بلوچستان پابرجا خواهد ماند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۴
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی علما و روحانیون شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در استانداری با حضور دستیار ویژه ریاست جمهوری، اظهار کرد: با یک نگاه اجمالی به کشور، یک کلکسیون بسیار زیبایی از قومیت‌ها، لهجه‌ها و مذاهب تماشا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما مسلمان ایرانی نه ایرانی مسلمان هستیم، افزود: همگان مفتخرند که در درون آئین مقدس اسلام هستند و طرفداران آن این آئین را به هم گره زده‌اند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر دیگران بر طبل گسل می نوازند، می‌خواهند شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کنند.

سلیمانی تصریح کرد: کلمه اخوت، امت اسلامی را به گونه‌ای به درون خود پیوند داد که تمام توطئه‌های دشمنان در طول 14 قرن نتوانست این طناب را بگسلد.

وی بیان کرد: شیوه رفتاری نبی مکرم اسلام (ص) در جامعه و بین امت اسلامی، دستمایه وحدت است، جامعه اسلامی سرمایه وحدت را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ایران اسلامی متعهد، منسجم و تحت رهبری اندیشمند و ولی‌فقیه عالم است.

وجود مدیران لایق و توانمند می‌تواند سبب توسعه استان شود

یک فرهنگی بازنشسته سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی گفت: طوایف و قبایل استان از دیرباز، ید واحده بودند و همیشه با صداقت، درستکاری، رعایت حقوق یکدیگر و متعهد به تعهدات دینی و مذهبی خودشان در کنار هم با عزت زندگی کرده‌اند.

محمدرضا عرفانی افزود: ملت ایران سال‌های متمادی با رشادت، دلاوری و جوانمردی از مرزهای میهن اسلامی ما و دین مبین اسلام در مقابل هجوم بیگانگان دفاع کرده اند.

وی بیان کرد: تعهدات دینی و اخلاقی وابستگی به دین و ولایتمداری سبب شده که بیش از پیش برادری مردم سیستان و بلوچستان محکم‌تر و با یکدیگر صادق‌تر باشند زیرا مردم این استان سختی خشکسالی، ناامنی، برچسب معتاد و قاچاقچی را با هم تحمل کرده‌اند و سختی‌ها را در کنار هم سپری و در حل مشکلات با یکدیگر کوشا بوده‌اند.

این فرهنگی اضافه کرد: اگر قرار است مسئولان بخشنامه‌ای صادر کنند، متوجه بار کلمات، جملات و انشاء وصف شده در آن بخشنامه باشند.

عارفی عنوان کرد: مردم این استان تعامل خوبی با یکدیگر دارند چراکه اگر توجهی به این تعامل نشود منجر به تقابل می‌شود.

وی در توصیه به هم استانی‌های خود گفت: ما در این استان زندگی می‌کنیم و شهری آباد و غنی می‌خواهیم اگر بناست توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در این استان اتفاق بیفتد، وجود مدیران لایق، شایسته، توانمند، پاکدست و با اخلاق می توانند ما را به این توسعه برسانند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : تنسیم