کد مطلب: 48844
 
در پی اعدام شیخ نمر به دست آل سعود؛
آیا دیپلماسی سکوت روحانی ادامه می یابد
در پی اقدام وحشیانه حکومت آل سعود و به شهادت رساندن شیخ باقر نمر آیا دولت روحانی همانند کشتار مردم نیجریه سکوت می کند؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۱
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سپاس؛ بازهم آل سعود به اقدام وحشیانه دیگری بر علیه شیعان دست زد، شیعانی که همیشه در طول تاریخ مانند امیر خود مظلوم بوده اند.

در یک دهه اخیر جنایت های زیادی را از سوی رژیم آل سعود که دست نشانده یهود است و یهودی که قرآن آن را به بزرگترین دشمن اسلام یاد می کند انجام گرفته است.

آل سعود و وهابیت دشمنی خود را با انجام کارهای ضد انسانی بر علیه شیعه و اسلام محمدی در زیر سایه حقوق بشر ثابت کرده اند، با ورق زدن دفتر تاریخ جهان اسلام شاهد جنایت های زیادی از سوی حکومت فاسد آل سعود از جمله کشتار زائران مسلمان خانه خدا در سالهای اخیر به ویژه فاجعه منا،حمله و کشتار مردم مظلوم یمن، دست داشتن در کشتار مردم مظلوم نیجریه و ... هستیم.

این روزها جهان اسلام از سوی مستکبرین، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود مورد هجمه قرار گرفته است و گروهای تکفیری از جمله داعش با ریختن خون شیعیان و بی گناهان در حال ترویج اسلام آمریکایی هستند و به جنایت های خود ادامه می دهند.

دیروز خبر شهادت یکی از بزرگان شیعه در کشور عربستان دل همه مسلمین واقعی را به درد آورد، مردی که پرچم حقیقت را در خاک ظلم برافراشت و این کار ایشان قابل تحمل برای حاکمان ظلم نبود تا اینکه سرانجام بعد از چند سال اسارت و شکنجه او را به شهادت رساندند.

در کشور عزیز ما ایران افراد خداجوی و انقلابی بعد از شنیدن خبر شهادت آیت الله شیخ باقر نمر، برخلاف بعضی از کسانی که ادعای برافراشتن پرچم مبارزه با ظلم را دارند، دست بر روی دست نگذاشتند و در پی یک تجمع حماسی در مقابل سفارت عربستان در شهرهای مشهد و تهران بار دیگر برائت خود را از مشرکین اعلام کردند.

البته این بار فرق می کند دیگر خبری از شمع و پیام تسلیت و محکومیت از سوی دولت نبود، دولتی که با صدور یک پیام تسلیت به همتای خود درباره فاجعه انفجار تروریستی فرانسه مردم را اشک ریزان به خیابان ها آورد، البته در آن سوی دیگر دیپلماسی سیاسی، خبر شهادت 1000 تن از شعیان نیجریه از جمله رهبر آنان "شیخ زکزاکی" در چند مدت اخیر تیتر اول خبرگزاری های جهان شد اما بار دیگر جناب روحانی و دولتش سکوت کردند.

خبر شهادت شیخ باقر نمر این قدر سنگین بود که دولت مردان غربی هم از این کار برای منفعت خود احساس خطر کردند و با صادر کردن بیانیه احساس خطر خود را نمایان و آشکارا بیان کردند.

این اقدام دولت مردان غربی جای تفکر دارد که چرا سیاسیون غربی با دست داشتن در کشتار مردم مظلوم نیجریه، ریختن خون شیعیان یمن و شهادت شیخ نمر و خیلی از جنایت های دیگر، در حال حاضر از خبر شهادت شیخ نمر احساس خطر کرده اند؟

چند ماهی از فاجعه منا می گذرد و مردم ایران در سوگ از دست دادن عزیزانشان در این اتفاق مهیب به دلیل کم کاری و سستی دولت عربستان نیز می باشند و خیلی از خانواده ها هستند که هنوز عزیزانشان در بین مفقودین هستند و تا کی باید ما منتظر بمانیم که آیا دولت روحانی در برابر جنایت های حکومت عربستان اقدامی انجام دهد یا خیر؟

چرا وزیر امور خارجه ای که در سازمان ملل در جلوی پای امیر کویت زانو می زند این اتفاق بزرگ برای شیعان را محکوم نمی کند و حال سکوت کرده است؟

دولت یازدهم متاسفانه در دوره سکانداری خود در پی هر اقدامی که از سوی حکومت آل سعود انجام شد متاسفانه خاموش نشست و هیج حرکت چشمگیری را از این دولت بر علیه این اقدامات جنایت آمیز ندیدیم و هر روز این رژیم جنایت های بیش از پیش انجام می دهد.

در صورتی که دیپلماسی هر کشوری زبان گویای آن ملت است، انتظار می رود تا دولت یازدهم در قبال این کشتارهای بی حد و انداره از سوی مستکبرین جهان از جمله حکومت فاسد و فاسق آل سعود واکنشی نشان دهد.



عبدالرحمن مشایخ

از سپاس؛

Share/Save/Bookmark