کد مطلب: 28242
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
شورای راهبردی توسعه سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توسعه سیستان و بلوچستان شورای راهبردی توسعه این استان تشکیل می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱

به گگزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، علی اوسط هاشمی در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای برطرف کردن معضلات سیستان و بلوچستان، شورایی با عنوان شورای راهبردی توسعه استان تشکیل می‎شود که بیشتر شورای مشورتی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ‌ارتقاء ‌موقعیت ملی این استان از مهم‎ترین وظایف استانداری است.

این مسئول با تأکید بر حق شهروندی گفت:‌ برای قرار گرفتن در طریق ترقی و تعالی باید جامعه‌شناسی چاشنی برنامه‎های در دست اقدام باشد.

هاشمی با بیان اینکه شما دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید محرومیت را شناسایی و برای مسئولین برجسته کنید افزود:‌ باید به دنبال درمان معضلات جامعه باشیم و این درمان با حضور مستمر در صحنه قابل اجراست.

وی در ادامه تأکید کرد:‌ پست و سمتی که در آن خیری برای مردم نباشد، عطایش را به لقایش می‎بخشم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های مثبت استان اشاره کرد و گفت:‌ استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است و ظرفیت‌های بالایی در خود نهفته دارد.

عیسی ابراهیم‌زاده اذعان داشت: این استان پهناور و غنی دارای استعدادهای بالقوه بسیار زیادی است که باید با همت مسئولان زمینه‎های بالفعل شدن این استعدادها فراهم شود.

وی با اشاره به همگرایی گروه‎های مختلف قومی و مذهبی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با توجه به همسایگی با دو کشور توسعه نیافته دارای موقعیت ژئوپولتیک مهمی است.

رئیس منطقه 14 دانشگاه‌ آزاد اسلامی در پایان با اشاره به موقعیت تجاری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: توسعه راه آهن و اتصال به دیگر استان‌ها مهم‎ترین عامل توسعه استان و راه‎یافتن به بازارهای جهانی است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark