کد مطلب: 53071
 
در همایش "نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس" مطرح شد
طوایف بلوچ مدافع امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان/ خانواده‌های 2 شهید بلوچ باعث افتخار نظام هستند
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خانواده‌های 2 شهید و 3 شهید بلوچ باعث افتخار نظام هستند، گفت: شهید مولوی حسین بر ، شهید مولوی جنگی زهی، شهید میرمرادزهی یا اولین شهید جهادگر شهید امام بخش ریگی و شهید سبیل اخلاقی کوچکترین شهید دفاع مقدس عقبه این مردم است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین معروفی در همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس قوم بلوچ را نجیب، مهربان، وطن دوست، وفادار، غیرتی، خدا جو، متدین و مهمان نواز خطاب کرد و اظهار داشت: مردمان بلوچ خاک خود را مادر خود می دانند بر همین اساس هیچکس نمی تواند مقابله و مبارزه آنان را با انگلیسی‌های خبیث، پرتغالی ها و یا حضور پر رنگ و پر معنا و مفهوم آنان را در دوران پر از افق دفاع مقدس و یا امروز در کمک به امنیت پایدار نادیده بگیرد.
وی اهداف این همایش را ذکر 10 مورد عنوان کرد و بیان داشت: افزایش همبستگی ملی، جلوگیری از تفرقه مذهبی و قومی، وحدت و انسجام، تقویت حس وطن دوستی و الگوسازی، خنثی نمودن نقشه های استکباری در انشقاق قومی و مذهبی، معرفی اقدامات شایسته در سطح ملی ، افشاء سیاست جنایت کارانه و سلطه گرایانه انگلیس ، بالابردن روحیه استکبارستیزی که به عنوان یک دستاورد ملی است وهمچنین تردد افکار قوم گرایی و غرض ورزی که امروز از مشکلات اساسی دنیا به شمار می رود را از جمله اهداف این همایش دانست.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ نماد وحدت بوده و هستند، افزود: این وحدت چه در حوزه مذهبی و چه حوزه قومی وجود دارد بگونه ای که با هم پیوستگی های ارزشمندی دارند که هیچ کسی نمی تواند به سادگی از آن گذر کند.
سردار معروفی با بیان اینکه هر قوم، ملت و جامعه ای را باید با عقبه آن شناخت، گفت: عقبه بلوچستان عقبه پر افتخار و عقبه سیستان و بلوچستان عقبه پر افتخار تاریخی است.
فرمانده سپاه سلمان در ادامه با اشاره به اینکه 533 شهید از قوم بلوچ تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: از این تعداد 485 شهید از شهدای دفاع مقدس و شهدای برقراری امنیت پایدار سیستان و بلوچستان، 35 شهید در حادثه هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا و 13 شهید نیز از شهدای ترور هستند که توسط ایادی آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسیدند.
سردار معروفی با بیان اینکه هیچ وقت نمی‌توان حضور پرمعنای مردم بلوچستان را در کنار سیستان در لشکر 405 و 409 یا لشکر همیشه پیروز 41 ثارالله نادیده گرفت، افزود: امروز هم اقوام و طوایف بلوچ در قالب دسته‌های رزمی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مدافع امنیت پایدار در جای جای خاک سیستان و بلوچستان هستند .
وی با بیان اینکه کشور ایران در دنیا بزرگ شناخته شده است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ،مجاهدت امام (ره) ،شهدا، ایثارگران، ملت ایران و رهبری انقلاب کشور ایران در دنیا بزرگ است و این بزرگی از آن همه ملت ایران است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان ارتباط و توکل بر خدا ، وحدت و وفاق ملی و روحیه استکبار ستیزی، رهبری و مدیریت صحیح اسلامی را سه مؤلفه مهم و موثر در پیروزی ملت ایران در مقابل دشمنان بیان کرد و افزود: باید بیش از پیش هوشیار بوده و وحدت ناگسستنی خود را حفظ کنیم.
گفتنی است صبح امروز همایش بزرگ "نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس" در زاهدان با حضور نصراله پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان و جمعی از علما و معتمدین سران وطوایف اهل سنت آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark