کد مطلب: 38636
 
عربستان در روابط سیاسی آمریکا، نسبت به اسرائیل و انگلیس، از اهمیت بیشتری برخوردار است
سیاست آمریکا در خصوص سوریه، از استراتژی امپریالیسمی سرچشمه می گیرد که قوام آن، همکاری مستمر با آل سعود است؛ عربستان در روابط سیاسی آمریکا، نسبت به اسرائیل و انگلیس، از اهمیت بیشتری برخوردار است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۱
عربستان در روابط سیاسی آمریکا، نسبت به اسرائیل و انگلیس، از اهمیت بیشتری برخوردار است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روزنامه "تشرین"؛ علی رغم صدور قطعنامه "1278" در خصوص خشکاندن مصادره حمایتی تروریسم و جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌های بیگانه به سوریه و عراق، توسط شورای امنیت، که مواضع دولت سوریه در خصوص ضرورت صدور قطعنامه ای این‌چنینی را انعکاس داد، ولی بسیار مهم است که قطعنامه های روشن و صریح دیگری پیرامون حسابرسی و بازخواست تمام آنانی که همچنان از تروریسم حمایت می کنند و آنرا تسهیل و تشویق می کنند و نیز، مرزهای خود را بر روی مسلحین افراط گرا می‌گشایند، صادر شود.

هرچند تمام اینها مانع از گفتن این نخواهد شد که :سیاست آمریکا در خصوص سوریه، از استراتژی امپریالیسمی سرچشمه می گیرد که قوام آن، همکاری مستمر با آل سعود است...  همکاریی که یکی از تحلیلگران آمریکایی آن را بررسی کرده و با علم به اینکه همین همکاری سعودی-آمریکایی است که تروریسم وهابی-تکفیری را در همه جا منتشر کرده و خود را در خدمت صهیونیزم جهانی قرار داده است، اهمیت آن را تبیین کرد؛ این تحلیلگر آمریکایی، تاکید کرد که عربستان در روابط سیاسی آمریکا، نسبت به اسرائیل و انگلیس، از اهمیت بیشتری برخوردار است و این دخالت آمریکا در حمایت از متحد سعودی خود، تندباد بی سابقه ای را در خاورمیانه برخواهد انگیخت.

این تحلیلگر، چگونه به این نتیجه رسیده است؟ شاید وی، این حقیقت را درک کرده است که وجود داعشی ها، بزرگترین خبری است که تمام منطقه را تهدید می کند، همانطورکه تهدیدی برای خود ائتلاف غربی و از جمله "اسرائیل" و "عربستان" که به خاطر این دو رژیم، ائتلاف غربی این همه ویرانی و خونریزی را با بهانه پدیده موسوم به "بهار عربی" بوجود آورده است.

مابین مقدمه ها و نتیجه گیری ها، عبرت مورد انتظاری از مکانیزم اجرای قطعنامه ای که خواهان جلوگیری از ارسال تروریست های بیگانه به سوریه و عراق و نیز پیامدهای آن، مانند برخی از آنچه گفتیم، نهفته است و چه بسا دولت سوریه خطر و پیامدهای آن بر منطقه و جهان را گوشزد کرده بود و گفته بود آنچه در سوریه اتفاق می افتد، افراز گرایی و تروریسمی است که تمام کشورها را درخواهد نوردید.

همچنین می گوئیم: علی رغم اجماع بین الملل پیرامون قطعنامه ی مذکور، تظاهرات گسترده ای در پی تصمیم مجلس عوام انگلیس مبنی بر مشارکت این کشور در جنگ علیه داعش، به بهانه ی جلوگیری از گسترش تروریسم و افراط گرایی، برپاشد؛ تظاهر کنندگان، همانطور یکی از آنان تاکید کرد، اعتقاد دارند مشارکت انگلیس در این ائتلاف، کار اشتباهی است و ملیون ها دلار هزینه درپی دارد و می گویند: از کجا معلوم این ائتلاف فقط داعش را هدف قرار دهد و غیر نطامیان و زیرساخت ها، همانطور که در عراق دیدیم، هدف قرار ندهد؟! همچنین دبیر اجرایی سنیکا های انگلیس گفت: غرب  داعش را گروه تروریستی افراط گرایی معرفی می کند و درست هم همین است، ولی هدفش از مبارزه با آن، این است که برای بار دیگر جواز دخالت و حضور در خاورمیانه را کسب کند؛ چراکه این خود غرب است که تروریسم و افراط گرایی را بوجود آورده است.

سوال مهم: آیا ائتلاف آمریکا و شرکای آن در مبارزه با داعش، نوعی از توافق و یا ائتلاف منافع استراتژیک جهانی نیست که در خدمت صهیونیسم جهانی است؟ یا پس از آنکه گروه ترویستی داعش دیگ از آنها اطاعت نمی کند و منافع خود آن ها را تهدید کرده، ائتلاف علیه تروریسمی است که خود این دولت ها آن را بوجود آورده اند؟ یا اینکه بازی سیاه جدیدی است که در تسلیح تروریسم دیگری با نام "مخالفان میانه رو" در سوریه، پس از آنکه تمام برنامه ها و سناریوهاشان در براندازی دولت و پایداری مردم به شکست انجامیدنمود می یابد؟ در غیر اینصورت، پس مفهوم سخنان اخیر داوود اغلو که گفته: هرگونه راه حل نظامی که آرامش را به منطقه بازگرداند حمایت می کنیم؟! منظور، کدام راه حلی است که مسببان، حامیان و سرمایه گذاران تروریسم در منطقه بدان چشم دوخته اند؟!!

 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark