کد مطلب: 43188
 
مقابله با ایران و انصارالله محور گفتگوی مسئول سعودی با مقامات آمریکا
‌یک منبع عالی رتبه عربستانی در گفتگو با العرب تصریح کرد مهمترین مسائلی که شاهزاده خالد بن بندر بن عبد العزیز آل سعود رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در سفرش به آمریکا بررسی کرده است مقابله با ایران و انصارالله یمن بوده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
مقابله با ایران و انصارالله محور گفتگوی مسئول سعودی با مقامات آمریکا
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، این منبع فاش کرد رئیس دستگاه اطلاعات عربستان  حامل دو پرونده مهم در سفرش به واشنگتن بود: پرونده اول درباره ترسیم نقشه راه جدید یمن در چهارچوب طرح کشورهای عربی خلیج فارس است.  طبق این نقشه، ‌عربستان از شماری از قبایل یمن و گروههای داخلی حمایت می کند تا آنها با گسترش  نفوذ انصارالله مقابله کنند. راهبرد عربستان بر این اساس است  که علی عبد الله صلاح رئیس جمهوری پیشین یمن از داشتن  هرگونه نقش ویژه‌ای کنار گذاشته شود. 

این گزارش می‌افزاید: عربستان همچنین تمامی تلاش خود را خواهد کرد که از تسلط یافتن انصارالله بر تنگه باب المندب جلوگیری کند. 

منبع مزبور مدعی شده:‌ حمایت ایران از انصارالله و اهدافش برای مقامات عربستان پوشیده نیست و بر همین اساس تحرکات عربستان به زودی آغاز خواهد شد.  

این منبع درباره پرونده مهم دوم هم گفت این پرونده بررسی مبارزه با داعش در عراق  بود و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان درباره این قضیه و به ویژه مسائل مربوط به طرفهای عراقی شرکت کننده دراین مبارزه،  و تاثیر این  نقش ( نیروهای مردمی )  بر موفقیت در مبارزه با داعش با مقامات آمریکائی رایزنی کرده است. 

منبع مزبور گفت عربستان به دنبال نقش بسیار فعال تری در عراق است و سفارتی را در اربیل کردستان عراق دایر  کرده است و همچنان به دنبال یافتن جائی برای سفارتش در بغداد است. العرب نوشت انتظار می رود رئیس دستگاه اطلاعات عربستان از آمریکا مستقیم به اردن برود تا نتایج دیدارش را به اطلاع مقامات اردنی برساند و درباره مقابله با نقش ایران با آنها گفتگو کند.  
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark