کد مطلب: 56429
 
پیش‌‌بینی استعفای ترامپ
الاهرام نوشت: اعترافات وکیل شخصی دونالد ترامپ به مثابه اولین گلوله ای بود که به پیکره دولت آمریکا برخورد کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
 
در ادامه این مقاله آمده است: تحلیلگران بر این عقیده هستند که اعتراف مایکل کوهن به اتهامات تازه ای در مورد پرداخت حق السکوت به شاکیان ترامپ،نخستین گام عملی برای برکناری وی است. اعترافات کوهن درست در روزی مطرح شد که مدیر سابق برنامه های تبلیغاتی ترامپ نیز محکوم شده بود.

واقعیت آن است که از زمان پیروزی این تاجر در انتخابات آمریکا، وی از متهم کردن و انتقاد تند از موسسات و دستگاههای امنیتی ایالات متحده دست برنداشته و با وارد کردن اتهاماتی به سی آی ای، اف بی آی و پنتاگن، بیش از 11 نفر از مستشاران و مسئولان این موسسات را بر کنار کرده است.

رابطه ترامپ با مراکز پژوهشی، رسانه ها و مطبوعات نیز تعریفی ندارد و وی حالت دشمنی و انزجار شدیدی نسبت به اهالی رسانه دارد، تا آنجا که آنها را متهم به دروغگویی و فریبکاری می کند. اما حالا به نظر می رسد حلقه دور گردن ترامپ در حال تنگ تر شدن است و دشمنی او اینگونه موسسات، نتیجه خوبی برایش رقم نخواهد زد. این در حالی است که بسیاری از دولتهای جهان نیز تمایل زیادی به کنار رفتن او صحنه سیاست ایالات متحده دارند.

تونی شوارتز که خاطرات ترامپ را در سال 1987 نوشت و نام این کتاب را « هنر معامله ها» نامید، می گوید: «به احتمال زیاد رئیس جمهور آمریکا سال جاری را در این منصب به پایان نمی برد». شوارتز پیش بینی می کند: «پیش از آنکه کنگره و رابرت مولر بر ترامپ فشاربیاورند و بگویند دوران ریاستش به پایان رسیده است.ترامپ شخصا استعفا کرده و اعلام پیروزی می کند»./انتخاب
Share/Save/Bookmark