کد مطلب: 59507
 
تحولی جدید در ورزش همگانی رقم خورد؛
برگزاری نخستین لیگ تندرستی ایران در سیستان و بلوچستان
لیگ تندرستی ایران از 4 بهمن همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازروابط عمومی هیات ورزش های همگانی سیستان و بلوچستان، مشهدی رئیس هیات ورزش های همگانی استات بیان کرد:  لیگ تندرستی ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزش همگانی و با هدف ترویج فرهنگ ورزش، مقابله با کم تحرکی و افزایش آمادگی جسمانی اقشار مختلف برگزار می شود. این رویداد رقابت محور بوده و هیات های استانی و شهرستانی در یک جدول تیمی با هم به رقابت پرداخته و در پایان رقابتها رده بندی نهایی لیگ با شناسایی استانها و شهرستان های برتر مشخص می شوند.

وی افزود: به منظور برگزاری این رویداد ملی، یک سایت اختصاصی به آدرس http://irantandorosti.ir طراحی شده که علاقه مندان در هر شهرستان از روز شنبه لغایت پنجشنبه با مراجعه به سایت برگزاری لیگ با یک برنامه تمرینی آشنا شده که میبایست به صورت روزانه نسبت به انجام تمرینات مربوطه اقدام نموده و ۳۰ ثانیه از تمرینات خود را ضبط نموده و پس از ثبت نام در سایت لیگ، ویدئوی مربوطه را بارگزاری نمایند.

مشهدی با اشاره به مکانیزم طراحی سایت اظهار داشت: سایت به شکلی برنامه ریزی شده که هر فرد در هر روز فقط یکبار میتواند نسبت به ارسال ویدئوی تمرینی خود اقدام نماید و در روزها و هفته های بعد نیز اقدام مشابه انجام دهد.

زهرا مشهدی با اشاره به اینکه اساس ارزیابی و رتبه بندی میزان مشارکت مردم می باشد، عنوان کرد: با توجه به تعداد مشارکت افراد و ویدئوهای ارسالی و با درنظر داشتن جمعیت ، امتیاز و جایگاه هر استان و شهرستان در جدول رده بندی لیگ مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابتهای هر هفته روز شنبه آغاز شده و تا پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به جز جمعه ها به مدت ۸ هفته ادامه خواهد داشت، در پایان نخستین لیگ تندرستی رتبه تمام استان ها و شهرستان ها مشخص و 16 استان بالای جدول لیگ در سال ۱۴۰۰ در لیگ برتر و 16 استان پایین جدول، در لیگ دسته اول حاضر خواهند شد، و در لیگ استانی ۱۱ شهرستان به لیگ برتر و ۱۲ شهرستان در لیگ دسته یک قرار می گیرند.

مشهدی در پایان گفت: هر هفته به قید قرعه ۴ جایزه ۵۰۰۰۰۰۰ ریالی و در پایان به ۱۴ نفر که بالاترین مشارکت را در طرح داشته باشند جایزه ۱۰۰۰۰۰۰۰ریالی اهدا خواهد شد و هچنین جوایز نفیسی برای شهرستان های برتر در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه این دوره از رقابت ها با حضور مسئولین ارشد ورزش کشور بر گزار می شود.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark