کد مطلب: 39119
 
تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه ملت ایران را نشانه گرفته‌اند
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با انتقاد از برخورد سیاسی نهادی چون بانک جهانی با برخی کشورهای عضو از جمله ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه در واقع ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه ملت ایران را نشانه گرفته‌اند
 
به گزارش زاهدانه ، "علی طیب‌نیا" وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که عصر چهارشنبه در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول وارد واشنگتن شده طی دو روز گذشته در جلسات متعددی در مقر بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول شرکت کرد.
 
طیب‌نیا در جلسه‌ای با حضور مسئولان و اقتصاددانان ارشد این سازمان توسعه‌ای بین‌المللی به توضیح برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم پرداخت و با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم، به ثبات موجود در بازار پولی و مالی در کشور اشاره و دستاوردهای یک ساله دولت را در زمینه‌های متعدد منجمله کنترل تورم تشریح کرد.
 
وی در این جلسه اظهار داشت که همه این دستاوردها در حالی حاصل شده که هنوز تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران لغو نشده و دولت برنامه‌های اقتصادی خود را با توجه به این وضعیت تنظیم می‌کند.
 
طیب‌نیا از برخورد سیاسی نهادی چون بانک جهانی با برخی کشورهای عضو منجمله کشورمان انتقاد کرده و اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه در واقع ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس و در جمع ایرانیان شاغل در این دو نهاد مالی بین‌المللی ضمن دیدار با آنان طی سخنان مبسوطی به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت پرداخت و موفقیت‌های دولت یازدهم در بخش‌های مختلف و رشد اقتصادی کشور و تلاش برای نظام‌مند کردن برنامه‌های اقتصادی را تشریح کرد.
 
طیب‌نیا جمعه شب نیز پذیرای وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه جمهوری اسلامی ایران در بانک جهانی بود. کشورهای عضو این گروه عبارتند از: ایران، الجزائر، تونس، مراکش، افغانستان، غنا و پاکستان.
 
وی همچنین دیدارهای جداگانه‌ای با وزرای اقتصادی برخی از کشورها را در برنامه کاری خود دارد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark