کد مطلب: 62186
 
عدم نظارت میدانی، حلقه مفقوده در ساخت و سازها است؛
ساختمان‌های ناایمن زاهدان، آتش زیر خاکستر
وجود ساختمان‌های ناایمن به بروز حوادث دلخراش منجر می‌شود درحالی که تمامی ساختمان‌ها باید تأیید‌های لازم ایمنی را داشته باشند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، زاهدان با بیشترین جمعیت در بین کلان شهر‌ها معضلات خود را دارد؛ یکی از مشکلات مشهود اینجا ساختمان‌های ناایمن است.

مدتی است که ایمنی ساختمان‌ها در کلان شهر زاهدان به یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و مدیران شهری تبدیل شده است.

آماری که موجب سردرگمی و البته نگرانی برخی از شهروندان از وضعیت ایمنی در ساختمان‌های شهر زاهدان نیز شد.

پهنه‌های مختلفی در کلان شهر زاهدان است و در بافت فرسوده شهر ساختمان‌هایی وجود دارد که به دلیل فرسودگی، خشت و گلی بودن و دیوار‌های قطور باعث ناایمنی می‌شوند.

همچنین وجود ساختمان‌های تاریخی به دلیل رسیدگی نکردن سازمان میراث فرهنگی ممکن است خطرساز باشد.

بنای بعضی از مساجد در حاشیه شهر و بافت تاریخی نیز ناایمن است، همچنین پاساژ‌های قدیمی نیز به دلیل تراکم تجاری می‌تواند ناایمن باشد.

در مجموع دلیل خاصی که برای وقوع این موضوع وجود دارد فرسوده بودن بعضی از ساختمان‌ها و رعایت نکردن بعضی از موارد قانونی و مباحث و مقررات ملی ساختمان است که باعث ناایمنی می‌شود.

ناایمن شدن ساختمان‌ها در شهر زاهدان به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، برای جلوگیری از ساخت‌وساز ساختمان‌های ناایمن در شهر رعایت مقررات ساختمان‌سازی و برخورد‌های قانونی نقش مهمی دارد.

اقدام ۵۰ درصد ادارات برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها

ابراهیم شهریاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن در شهر زاهدان بسیار زیاد است، عدد و آمار دقیقی نداریم زیرا ساختمان‌هایی که به عنوان ساختمان نا ایمن معرفی می‌شوند در برابر آتش سوزی نا ایمن هستند.

به گفته شهریاری؛ در طی بازدید از ساختمان‌های ناایمن در زاهدان که شامل همه کاربری‌ها بوده به ستاد بحران شهری و دستگاه‌های نظارتی اعلام شده است.

وی گفت: براساس ضوابط ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به دفتر فنی استانداری، فرمانداری و صنوف اعلام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان تصریح کرد: ۵۰ درصد ادارات برای ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقداماتی انجام داده‌اند.

شهریاری گفت: ساختمان‌های مسکونی تجاری خودشان قبل از هر اتفاقی باید نسبت به ضدحریق کردن آن اقداماتی انجام دهند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark