کد مطلب: 47605
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:
اعتماد مردمی یک سرمایه اجتماعی برای پلیس در ایجاد امنیت است
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی تبدیل کردن پلیس به یک نهاد اجتماعی است از اینرو بیش از 5 هزار نفر از مردم در غالب پلیس افتخاری با نیروی انتظامی همکاری می کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
 
به گزارش زاهدانه، حسین رحیمی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با اشاره به اینکه برنامه های هفته ناجا در سیستان و بلوچستان با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش » آغاز شده است، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا عملکرد پلیس را در یک سال گذشته برای مردم اطلاع‌رسانی کنیم و در راستای تقویت و ارتقای ماموریت‌ها بیش از پیش آن برنامه‌ریزی و تلاش داشته باشیم.
وی گفت: نیروی انتظامی از جمله نیروهای مسلحی است که توانسته بیشترین ارتباط و تعامل را با افراد جامعه برقرار کند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هدف نیروی انتظامی را تامین امنیت با ثبات و پایدار در هر گوشه از کشور به ویژه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: تمام فکر، اندیشه و برنامه ریزی های شبانه روزی ما این است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.
وی از جمله اقدامات مهم این حوزه را اصلاح رفتار سازمانی و ارتقاء توان و رفتار حرفه ای پلیس بیان کرد و گفت: عملکرد پلیس در تمامی زمینه‌ها سبب شده که امسال افزایش 12 درصدی رضایت مردم از پلیس را شاهد باشیم .
این مسئول ادامه داد: امروز مفتخر هستیم که صدها هزار نفر از اقشار مختلف مردم در غالب پلیس افتخاری، همیار پلیس، فرهنگ یار پلیس و غیره با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند و ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی را با عموم مردم در این زمینه برقرار کرده ایم.
وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی تبدیل کردن پلیس به یک نهاد اجتماعی است از اینرو بیش از 5 هزار نفر از مردم در غالب پلیس افتخاری با نیروی انتظامی همراهی و همکاری می کنند.
رحیمی گفت: امروز ارتباط تنگاتنگی با روحانیون و طلاب شیعه وسنی، ریش سفیدان و بزرگان و تمام اقشار کسبه، بازاریان وغیره برقرار کرده ایم و در تلاش هستیم تا علاوه بر اجرای وظایف خود از ظرفیت نیروی انسانی نیز بهره مند شویم که این خود به معنای حرکت پلیس برای تبدیل شدن به یک نهاد اجتماعی و مردمی است.
وی کاهش 18 درصدی جرائم در یک سال گذشته را از جمله اقدامات موثر پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: کشف 90 درصدی جرائم، افزایش دو برابری عملیات‌های مسلحانه پلیس بر علیه قاچاقچیان و اشرار، کشف 40 درصدی سلاح‌های غیرمجاز و کشف 700 قبضه اسلحه از دیگر اقدامات پلیس در این زمینه است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان بیان کرد: در بخش انضباط اجتماعی نیز شاهد کاهش 20 درصدی کشته‌های حوادث و سوانح رانندگی در استان هستیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark