کد مطلب: 59404
 
دست شکارچیان متخلف از پرندگان مهاجر زمستان گذران کوتاه ماند
وحیدپورمردان گفت: زیستگاه های هدف گذاری شده در برنامه پاکسازی در فصل مهاجرت پرندگان همچنان در فهرست امن ترین مناطق زیست محیطی سیستان و بلوچستان قرار دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
 
به گزارش زاهدنیوز، وحیدپورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با شروع فصل سرما، از نیمه های پاییز، فصل مهاجرت پرندگان به نیمه کره جنوبی و مناطق گرمسیر شروع می شود و این اتفاق جالب و دیدنی توسط پرندگان از مسیرهایی انجام می شود که دارای شرایط زیستی مناسبی از قبیل وجود آب در آن باشد.

پورمردان افزود: متأسفانه عده ای شکارچی متخلف با تله گذاری در زیستگاه های مختلف اقدام به شکار غیر قانونی پرندگان مهاجر زمستان گذران می کنند که این اقدام با برنامه های مراقبتی یگان حفاظت محیط زیست همه ساله به حداقل ممکن یا غیر ممکن در این زیستگاه ها مبدل می شود.

وی ادامه داد: یگان حفاظ محیط زیستدر یک برنامه مدون و بر اساس تجربیات سال های گذشته و طبق هدف گذاری های از پیش تعیین شده و بنا بر اولویت بندی های زیستی، اقدام به پاکسازی مناطق از تله های زنده گیری پرندگان و همچنین گشت های مراقبتی در این مناطق می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در برنامه های پاکسازی تاکنون تعداد بسیار زیادی تله زنده گیری پرنده جمع آوری و معدوم و همچنین در این برنامه بیش از ده ها کومه زنده گیری پرندگان شکاری نیز کشف و تخریب شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark