کد مطلب: 34329
 
ویرایش کتاب جدید حق الزحمه پزشکان تا تیرماه
قرارگرفتن بحث هتلینگ بیمارستانها در بسته دوم طرح تحول نظام سلامت از عناوین مهم حاشیه در این هفته بود که شب گذشته به تصویر کشیده شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
ویرایش کتاب جدید حق الزحمه پزشکان تا تیرماه
 
به گزارش زاهدانه ، این روزها برخی از پزشکان دریافت های غیر متعارف دارند و در بیمارستانهای غیر دولتی رغبت به کار ندارند.

جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:ويرايش این کتاب برای 20 سال پیش است که مشخص می‌کند حق العمل پزشکان چقدر است، مثلاً اگر واحد جراحی در بخش دولتی 38 هزار تومان است، این مبلغ در 10ضرب می شود که 380 هزار تومان حق الزحمه پزشکی را نشان می‌دهد.
 
جهانگیری ادامه داد:در حدود 2000 خدمت به خدمات پزشکی اضافه شده است که در این کتاب وجود ندارد و بیشتر معادل سازی می شود.اما سازمان نظام پزشکی با کمک دولت جدید و وزارت بهداشت کتاب جدیدی را ویرایش کرده‌اند تا تعرفه‌ها به روز باشد و پزشک با رغبت بیشتری در بخش دولتی کار کند و دیگر آشفتگی تعرفه‌ای وجود نداشته باشد.
 
جهانگیری با بيان اينكه اين كتاب از اول تيرماه وارد بيمارستانها مي شود گفت: این مبالغ را قبلاً  مردم به صورت نامحسوس و بیشتر ازعرف پرداخت می‌کردند، چون نظارتی بر روی آن نبود ولی الان پرداخت مردم کمتر می شود.
 
توجه به بحث هتلینگ بیمارستانها در بسته دوم طرح تحول نظام سلامت 
در بازدید خبرنگار باشگاه خبرنگاران گزارش شد که یکی از بخش‌های بیمارستانی در پایتخت وضع خوبی ندارد و گلایه مردم از نبود پزشک و پرستار و وضع بهداشتی نامناسب و گرانی دسترسی به پرستار خصوصی که در ازاء 24 ساعت کار 80000 تومان از بیماران دریافت می‌کنند و همچنین در ازای 42 تخت ارتوپدی یک پرستار و یک کمک بهیار وجود دارد.
 
رئیس بیمارستان طالقانی در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق طرح تحول نظام سلامت قرار است وضع موجود تمام هتلینگ بیمارستانها  ثبت شود و نامه آن از وزارت بهداشت آمده که در بسته دوم این طرح قطعاً بحث هتلینگ را خواهیم داشت.
 
دو سوم مراکز اصلی درمانی در طرح ترافیک قرار دارند
عليرضا زالی رئيس نظام پزشكي در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این روزها تعدادی از پزشکان برای رفتن به بیمارستانها نیاز به طرح ترافیک دارند اما این طرح را ندارند.
 
زالی گفت: دو سوم مراکز اصلی درمانی درطرح ترافیک مرکز قرار دارند و 800 پزشک هستند که استحقاق رفتن به طرح ترافیک را دارند اما سهمیه ها به پایان رسید و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark