کد مطلب: 29892
 
در دهه فجر صورت می‌گیرد
افتتاح 519 پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان
رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در دهه فجر امسال 519 پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۹

به گزارش زاهدانه ، رضا نجفی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجرامسال 519 پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان  افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد طرح 167 پروژه مربوط به جهادکشاورزی است.

این مسئول افزود: در بخش کشاورزی 64 پروژه مربوط به بهبود تولیدات دامی، 56 پروژه تولیدات گیاهی، 32 پروژه آب و خاک و امور فنی و مهندسی، سه پروژه صنایع کشاورزی، شش پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری و شش پروژه شیلاتی است که در دهه مبارک فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اذعان داشت: 16 پروژه بهسازی مسکن مددجویان روستایی کمیته امداد، 16 پروژه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، 26 پروژه احداث مدارس روستایی، 64 طرح مخابراتی روستایی، 11 طرح بسیج سازندگی، یک طرح در حوزه محیط زیست و دو طرح مربوط به بهزیستی در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نجفی گفت: برای هرچه باشکوه برگزار شده برنامه‌های دهه فجر در حوزه روستایی و عشایری 19 کمیته در سطح شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف، برگزاری جشنواره‌های عرضه بهداشتی آبزیان و صید نمایشی، برگزاری مراسم ویژه جشن انقلاب در مدارس مناطق روستایی، برپایی نمایشگاه‌های آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی نیز در ایام فوق صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: احداث 35 واحد گلخانه با ظرفیت 175 تن، مرمت و بازسازی 49 رشته قنات، افتتاح سردخانه هزار و 200 تنی دو مداره، کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین، احداث شش باب استخر پرورش ماهی، نیز از جمله پروژه‌ها و طرح‌های جهادکشاورزی در دهه فجر امسال است.این مسئول در پایان گفت: در دهه فجر امسال کارخانه تولید کنسرو ماهی و گوشتی به ظرفیت 5.5 میلیون قوطی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark