کد مطلب: 51291
 
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان خبر داد:
21 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان باختند/ زاهدان بیشترین آمار تلفات را دارد
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۳ ماه نخست سال ۲۱ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، گفت: شهرستان زاهدان بیشترین آمار تلفات را داشته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
 
به گزارش زاهدانه، افسردگی و استرس، کم‌توجهی و کمبود عاطفی، تحقیر شدن و جدایی والدین، تأثیرپذیری از رسانه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای از جمله رفتارهای پرخطر در گروه های سنی مختلف  است که زمینه گرایش به مصرف مواد را در افراد افزایش می دهد.
اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که زندگی بسیاری از افراد با آن گره خورده بگونه ای که همه ساله تعداد زیادی بعلت مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه شغل و زندگی اجتماعی خود را از دست داده به کام مرگ نیز کشانده می شوند.

مسئولان دست بکار شوند
 مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه ششم توسعه خواستار کاهش آمار پنج درصدی اعتیاد در هر سال شده‌اند؛ اما از آنجایی که آمارها نشان از افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه دارد باید گفت برخورد جدی با عاملان توزیع این ماده خانمان سوز یکی از اصلی ترین راهکارها در جهت مبارزه با مواد مخدر است که می طلبد برای محقق شدن آن علاوه بر خانواده ها نهاده های انتظامی، قوه قضائیه، بهداشت و درمان، نهادهای فرهنگی  واجتماعی نیز بصورت زنجیره وار به یکدیگر متصل شده تا با وارد کردن ضربه ای محکم بر مسیر اعتیاد ریشه این معضل و بلای خانمان سوز را از بین ببرند.


افزایش 10 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان
در این زمینه مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از افزایش 10 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۲۱ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
رضا عبدی گفت:  این تلفات تاکنون 19 نفر مرد و دو نفر زن را به کام مرگ کشانده است.
وی بیان داشت: شهرستان زاهدان با 17نفر تلفات و ایرانشهر و سراوان هر کدام با دو نفر فوتی بیشترین آمار سوء مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.
عبدی با اشاره به اینکه از کل تلفات اعتیاد در سه ماه نخست امسال دو نفر بر اثر مسمومیت حاد فوت کردند، افزود:19 نفر دیگر نیز به دلیل مصرف طولانی مدت جان باختند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark