کد مطلب: 28273
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
شورا، اتاق فکر مردم برای توسعه شهر است ‌
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شورا اتاق فکر مردم برای توسعه شهر است، افزود: مردم تشنه خدمت صادقانه و کار سالم هستند و شوراها فضای مناسب برای خدمت رسانی به مردم است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
به گزارش زاهدانه، منطقه سیستان و بلوچستان، "علی اوسط هاشمی" در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان اظهار کرد: نخستین ویژگی شما(اعضای شورا) این است که حاصل رای مردم هستید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر شورا می‌خواهد برد پیدا کند، نباید پشتوانه خود که مردم هستند را از دست بدهد، افزود: اگر این پشنوانه را از دست بدهید دیگر شورا معنی ندارد.

 

استاندار تاکید بعدی خود به شورا را مشورت عنوان کرد و گفت: شورا باید پشتوانه اندیشه خود را مردم قرار دهد.

 

وی تاکید کرد: رفع مشکلات فرهنگی مهمترین چالش شورای شهر باشد.

 

هاشمی اظهار کرد: شوراها به صورت کلان و شورایاری‌ها به صورت خرد حلقه میانه‌ای هستند که می‌بایست مردم و خواسته‌های مردم را به تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و دولت در مقام اجرایی و حتی مجلس در مقام قانون‌گذاری پیوند دهند.

 

استاندار در ادامه اظهار کرد: شوراهای اسلامی یکی از دستاوردهای مثبت و از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، شکل گیری شوراها زمینه ساز مشارکت عمومی مردم در اداره امور و زمینه ساز تحقق مردم سالاری دینی محسوب می‌شود.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: برای خدمتگزاری به مردم و برقراری تعامل، همفکری و همکاری گزینه‌ای بهتر از تعادل فکری، منطقی و دوری از افراط و تفریط نمی‌توان پیدا کرد.

 

 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark