کد مطلب: 28192
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
رشد بخش کشاورزی توسعه پایدار سیستان و بلوچستان را در بر دارد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد بخش کشاورزی، گامی اساسی در مسیر توسعه پایدار سیستان وبلوچستان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲

به گزارش زاهدانه به نقل از جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علی اوسط‌ هاشمی در نشست با مدیران و معاونان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ظرفیت‎های بخش کشاورزی ظرفیت بی‎نظیری برای حرکت به سمت توسعه پایدار در استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این منطقه دارای ظرفیت‎ها فراوانی در بخش کشاورزی است و می‎تواند به عنوان استان سرآمد در حوزه کشاورزی مطرح شود.

این مسئول با اشاره به استعدادهای شیلاتی، زراعی، باغی و دامی در این منطقه گفت: یکی از بهترین ظرفیت‎های تحقق توسعه پایدار در سیستان و بلوچستان، شکوفایی بخش کشاورزی است که دولت به این مهم نگاه ویژه دارد.

وی ادامه داد: تلاش کنیم تا با ایجاد اشتغال، دانش و مهارت کارآفرینی مولد زمینه ارزشمند سایر منابع را به سوی ایجاد ارزش و توسعه بخش هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ظرفیت‎ها، فرصت‎ها و چالش‎های موجود در حوزه کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان استانی چهار فصل است که شرایط ممتازی برای تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی و مرتعی را داراست.

رضا نجفی عنوان کرد: این استان در تولید گوشت، خرما و میوه‎های گرمسیری، محصولات خارج از فصل و محصولات شیلاتی دارای رتبه‎های کشوری هستیم و نقش بسزایی در تنظیم بازار کشور داریم.

این مسئول جذب 2 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی، اجرای 5 هزار هکتار انتقال آب با لوله در شمال استان و احداث 120 واحد مرغداری جدید را از مهم‎ترین اقدامات بخش کشاورزی استان در یک‌ساله اخیر برشمرد و گفت: در سال جاری یک هزار و 250 میلیاردریال اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اختیار سازمان قرار گرفته است.

وی استمرار خشکسالی 15 ساله اخیروخسارت 3 هزار میلیارد تومان به بخش و انباشته شدن بدهی کشاورزان را از مهم‎ترین دغدغه‎های بخش کشاورزی برشمرد و با اشاره به قابلیت‎ها و توانمندی‎های این استان در بخش کشاورزی خواستار رفع مشکلات فراروی این بخش و فعالان این عرصه شد.

نجفی در پایان بر اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله با توجه به شرایط آب و هوایی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark