کد مطلب: 36838
 
تماشا کنید: سریع ترین خودروی دنیا، بازهم سریع تر می‌شود!
"بوگاتی" نام ابر خودرویی است که نام آن همواره در کنار واژگانی از قبیل سریع ترین و پر شتاب ترین دیده شده است، از همین رو سازندگان این خودرو تصمیم گرفته اند تا باز هم رکورد شکنی کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
به گزارش زاهدانه ، پس از شکسته شدن رکورد سرعت بوگانی ویرون توسط لوتوس ونوم کمپانی هنسی، مدیران فولکس واگن تصمیم گرفته اند تا بار دیگر با عرضه ی یک مدل افسانه ای دیگر از ابر خودروی بوگاتی این عنوان را به دست آورند. بر اساس شایعات منتشر شده قرار است با بهره گیری از پیشرانه های هیبریدی، ویرون جدید بازهم سریع تر و چالاک تر از گذشته باشد.
 
AutoCar، به نقل از منابع داخلی بوگاتی اعلام کرده است که قصد دارند تا حداکثر سرعت ویرون جدید را از 431 کیلومتر بر ساعت به 460 کیلومتر بر ساعت برسانند، و همچنان شتاب اولیه صفر تا 96 کیلومتر این خودرو از 2.6 ثانیه به 2.3 ثانیه کاهش دهند، از همین رو و با توجه به وزن سنگین تر ویرون نسبت به رقبای دیگرش از جمله هنسی، متخصصان این کمپانی قصد دارند تا با افزایش 300 اسب بخاری، قدرت موتور این خودرو به 1500 اسب بخار برسانند، و در واقع آن را به یک نیروگاه واقعی تبدیل کنند.
 
موتور ویرون، یک پیشرانه غول پیکر 16 سیلندر 8 لیتری با آرایش W است که باید دید قرار گیری یک موتور الکترونیکی در کنار آن چه مقدار در مصرف سوخت این هیولا تاثیر گذار خواهد بود، جالب است بدانید که میانگین مصرف سوخت این خودرو معادل 23 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که در سرعت 400 کیلومتر بر ساعت به بیش از 54 لیتر افزایش می یابد.
 
یکی دیگر از مشکلاتی که تولید کنندگان سوپر اسپرت ها علاوه بر رسیدن به حداکثر سرعت با آن دست به گریبان می باشند، نوع تایرها و سیستم ترمز این خودرو ها است، زیرا در صورت استفاده از تایرهای معمولی در سرعت های بسیار بالا، به راحتی ساختار این لاستیک ها از یکدیگر پاشیده خواهد شد، کافی است بدانید که در نسل قبلی بوگاتی ویرون از لاستیک های با تکنولوژی لاستیک های هواپیما استفاده شده بود که به تنهایی بیش از 50 هزار دلار قیمت داشتند، پیش‌بینی می‌شود بوگاتی پس از حل تمامی مشکلات ذکر شده، خودروی خود را در سال 2016 میلادی روانه‌ بازار کند.
 
 
 
 
 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark