کد مطلب: 45189
 
لازم باشد طبق روال قبلی پرسپولیس و استقلال را اداره می کنیم/ مشتری برای سرخابی‌ها پیدا نشده است
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران گفت: اقتصاد ما دولتی است و با این اقتصاد ، توسعه اجتماعی و شکوفایی صنعت محقق نمی‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۴
لازم باشد طبق روال قبلی پرسپولیس و استقلال را اداره می کنیم/ مشتری برای سرخابی‌ها پیدا نشده است
 
به گزراش زاهدانه ،محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران گفت: خیلی از باشگاه ها دچار مشکلات و بدهی های مالی هستند و آنها وابسته به دولت هستند که باید به بخش خصوصی واگذار شود.
 
گودرزی تصریح کرد: در سال گذشته اعتبارهای از جاهای مختلف به باشگاه ها صورت گرفت حضور برندهای قوی در ورزش باعث رونق کالا و خدمات آنها خواهد شد به هر حال به مرور و به آرامی تیم ها باید مسیر خصوصی سازی را طی کنند.
 
وی در مورد اینکه وضعیت سرخابی ها در صورتی عدم حضور خریدار چه می شود بیان کرد: وضعیت این دو باشگاه روشن است و بلاتکلیفی وجود ندارد به هر حال باید شرایط را تغییر دهند اگر حامی مالی یا خریدار پیدا نشد مکانیزیم‌های دیگری پیش بینی می شود بخش خصوصی وقتی وارد می شود که آورده ای برایش داشته باشد که بدهی است اگر بخش خصوصی بداند که هزینه‌اش فایده ای ندارد برای خرید این دو باشگاه وارد نمی‌شود مشوق‌هایی باید داشته باشد تا حضور یابد.
 
گودرزی در ادامه عنوان کرد:اختیار قیمت گذاشتن برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در اختیار ما نیست کارشناسان خبره سازمان خصوصی سازی در امر قیمت گذاری این دو باشگاه نقش داشتند 4 ماه است که این دو باشگاه در اختیار ما نیست و سازمان خصوصی سازی با افراد متخصص و فنی خود روی این دو باشگاه قیمت گذاشته است به هر حال نحوه مشوق ها  و تشویق ها باید مشخص شود و تغییراتی هم در نحوه واگذاری باید صورت گیرد تا خریدارانی برای این دو باشگاه پیدا شود.
 
وی در خصوص اینکه کفاشیان گفته که وزیر از من خوشش نمی‌آید بیان کرد: این جا جای این سوال نیست چرا که ما در مورد مسائل مالی و اسپانسر صحبت می کنیم من باید گفته های کفاشیان را بخوانم و بعد از اینکه قطعیت پیدا کردند اظهار نظر می کنم الان این بحث زیبنده این جلسه نیست.
 
وی در مورد  تغییر زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: هر سازمانی مجمع مستقلی دارد و ارتباطی به ما ندارد که مجمع شان را به تعویق انداختند براین اساس هر فدراسیون خودش تصمیم می گیرد که مجمع‌اش را جلو و عقب بیاندازد.
 
گودرزی در مورد وضعیت وزنه برداری گفت: ما برای فدراسیون وزنه برداری سرپرست تعیین کردیم برای کسانی که به لحاظ قانونی مجوز دارند اجازه حضور در انتخابات می دهیم اما کسانی که مجوز ندارند از حضورشان جلوگیری می کنیم.
 
وزیر ورزش و جوانان در مورد نامه آیان به کمیته ملی المپیک گفت: رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری اشتباه کرده نامه داده است ما شفاهی و کتبی به وی تذکر دادیم که حق دخالت ندارد اگر تکرار شود ما شکایت می کنیم و نمی گذاریم کسی در امور ورزشی ما دخالت کند.
 
وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه خریداری برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیدا نشده است ما باید شرایطی فراهم کنیم تا خریداران برای خرید دو باشگاه ورود پیدا کنند به هر حال اگر خریداری پیدا نشد طبق روال گذشته عمل خواهیم کرد.
 
گودرزی در پایان گفت: مسئولان صدا و سیما به من گفته اند که طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلت نظام پرداخت حق پخش تلویزیونی برای مسابقات لیگ برتر غیر قانونی است.
 
وی افزود: بدون در نظر گرفتن عناصر استراتژی ورزشی و علمی نمی‌توانیم در بازاریابی موفق باشیم. باید از تجربه هاب ذی‌قیمت دنیا استفاده کنیم. قانونمندی هایی نیز وجود دارد و حرکت بر اساس آن می تواند بخش عمده ای از مشکلات ورزش را حل کند. ورزش مقوله ایست که هر چه در آن سرمایه گذاری شود کم است و زمینه جذب منابع بالایی را دارد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark