کد مطلب: 49626
 
شهردار زاهدان خبر داد:
نصب 40 المان نوروزی در شهرستان زاهدان/ مرکز استان پذیرای استقبال از مسافران نوروزی شد
شهردار زاهدان از نصب 40 المان و نماد نوروزی برای استقبال از سال نو و مسافران و گردشگران در این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
 
به گزارش زاهدانه، چند سالی‌ست که نصب نمادهای نوروزی در میدان‌های اصلی شهر به سنتی نوروزی در شهرستان زاهدان تبدیل شده است.
قرآن، آئینه شمع دان، ماهی و سکه، سمنو، سیب و غیره در میدان‌های اصلی زاهدان همچون تقاطع بلوار معلم، خیابان آزادی، شهید مطهری، پارک لاله و غیره علاوه بر تغییر حال و هوای شهر باعث استقبال و جلب توجه مسافران و رهگذران نیز شده است.
از آنجایی که نمادهای شهری نقش بسیاری در زیباسازی شهر دارند از این رو سازمان رفاهی تفریحی شهرداری زاهدان نیز امسال با40 المان و نماد نوروزی به استقبال سال نو می رود.
در همین راستا شهردار زاهدان با اشاره به نصب المان ها در میادین اصلی شهر اظهار داشت: هر ساله در آستانه نوروز شهر زاهدان با نمادهایی حاوی سفره هفت سین و پیام های فرهنگی و هنری برگرفته از آداب و رسوم و سنن ایرانیان به ویژه سیستان و بلوچستان تزیین می شود.
سید مسلم سید الحسینی گفت: شهرداری زاهدان علاوه بر نصب المان های مختلف در آستانه نوروز، توجه به زیبایی های شهری و اهمیت دادن به جذابیت شهر در آستانه بهار و آغاز مسافرت های نوروزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی افزود: زیباسازی و پاکسازی سطح شهر، حذف آلودگی بصری، رنگ آمیزی جداول، لکه گیری آسفالت، تعویض سطل های زباله و نورپردازی مناطق مختلف شهر از دیگر برنامه هایی است که در حوزه فضای سبز در حال انجام است.
این مسئول مهمترین اولویت شهرداری زاهدان را فراهم کردن مقدمات نوروزی خوش و به یادماندنی برای شهروندان و مسافران در تعطیلات سال نو عنوان کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark