کد مطلب: 49741
 
گزارش زاهدانه از افزایش نرخ کرایه در زاهدان:
از گلایه شهروندان تا برخورد با متخلفان/ هیچ تغییری در نرخ کرایه ها صورت نگرفته است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زاهدان با بیان اینکه تاکنون هیچ تغییری در نرخ کرایه ها صورت نگرفته است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی مراتب را به اطلاع بازرسان این سازمان برسانند تا با متخلفان برخورد شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
 

 به گزارش زاهدانه، افزایش نرخ کرایه تاکسی توسط برخی از رانندگان داستان تازه ای نیست و اینبار نیز عده ای از شهروندان زاهدانی از این معضل ابراز گلایه و نارضایتی کردند.

بر اساس قوانین مربوط به تاکسیرانی هرگونه افزایشی در تغییر نرخ کرایه تاکسی ها باید از طریق چسباندن برگه کرایه به شیشه به اطلاع شهرروندان برسد اما در اغلب تاکسی های این شهرستان برگه نرخ کرایه توسط رانندگان نصب نشده که این موضوع با توجه به افزایش در نرخ کرایه ها باعث نارضایتی و گله مندی شهروندان شده است.

باید گفت همه ساله در برخی از ایام به ویژه روزهای عید و تعطیلات شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در برخی از نقاط شهری هستیم هر چند این افزایش باعث ایجاد بارقه ای از امید در دل رانندگان می شود اما از طرفی موجی از اعتراضات مردمی را هم به دنبال دارد.

در اینباره مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زاهدان در گفت وگو با یک رسانه اظهار داشت: نرخ کرایه تاکسی های زیر نظر سازمان تاکسیرانی زاهدان تاکنون هیچ افزایشی نداشته است.

مهدی هاشم زهی گفت: با توجه به افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون و برون شهری و آژانس های تاکسی تلفنی که هر سال انجام می شود، پس از بررسی کارشناسان این سازمان و تعیین افزایش 15 درصدی نرخ های جدید کرایه، برای تایید نهایی به شورای شهر ارائه شد، که در صورت تصویب، به رانندگان تاکسی اعلام می شود و از طریق اصحاب رسانه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون هیچ تغییری در نرخ کرایه ها صورت نگرفته و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی های درون شهری و برون شهری و آژانس های تاکسی تلفنی، می توانند مراتب را به اطلاع بازرسان این سازمان برسانند تا با متخلفان برخورد شود.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته 174 مورد ثبت نام در بخش تاکسی های فرسوده شهری داشته ایم که به دنبال دریافت تسهیلات برای جایگزینی این تعداد خودرو تاکسی فرسوده هستیم تا پس از انجام آن، رانندگان تاکسی های فرسوده ثبت نام شده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی و برای تحویل خودروهای جدید خود اقدام کنند.

هاشم زهی خاطرنشان کرد: امید است با اضافه شدن این تعداد تاکسی نو به ناوگان حمل و نقل مسافران درون شهری، در سال جدید شاهد خدمات بهتری به شهروندان خواهیم بود.

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark