کد مطلب: 41622
 
آمریکا باید با لزوم حضور ایران در عراق کنار بیاید
روزنامه القدس العربی نوشت:‌ آمریکا مجبور است با افزایش نقش ایران در عراق کنار بیاید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۵
آمریکا باید با لزوم حضور ایران در عراق کنار بیاید
 
به گزارش زاهدانه ، روزنامه القدس العربی چاپ لندن دراینترنت در مطلبی تحت عنوان «کنار آمدن آمریکا با نقش ایران در عراق» نوشت با وجود درگیریهای شدید میان آمریکا و ایران بر سر عراق در زمان اشغالگری آمریکا در  این کشور،‌ اکنون این دو کشور دشمن مشترکی به اسم داعش دارند. 

القدس العربی به ادعای حمله جنگنده ایران به شرق عراق اشاره کرد و افزود: جان کری وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد « به عقیده من اگر ایران داعش را در مناطق خاصی هدف قرار می دهد و نقشش محدود به حمله به این گروه است این امر تاثیر گذار بوده و خواهد بود و نتیجه نهائی هم مثبت خواهد بود. 

القدس العربی می افزاید این تغییر لحن آمریکائی ها قابل ملاحظه است که البته این تحولات در سایه تماس های فشرده میان آمریکا و ایران در چند سال اخیر رخ می دهد. 

القدس العربی افزود این اظهارات مقامات آمریکائی ، با اظهاراتشان در زمان اوج اشغالگری آمریکا در عراق متفاوت است.
 
القدس العربی می افزاید در هر صورت  حملات هوائی ایران در عراق تایید نشده و جان کری هم این حملات را تایید نکرده است و ایران هم حمله به اهدافی در عراق را تکذیب کرده است. با همه اینها شماری از مسئولان آمریکائی ، اجرای این حملات هوائی را تایید کرده و گفته اند این حملات در مناطق محدودی که ظاهرا در شرق عراق بوده است صورت گرفته است و اولین بار رخ داده است. 

القدس العربی می افزاید در این راستا یک منبع وابسته به سازمان امنیت ملی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت حملات را جنگنده های فانتوم اف چهار اجرا کرده اند که حملات تقریبا دو هفته قبل صورت گرفته است. 

القدس العربی می افزاید ارتش آمریکا از هرگونه اظهار نظر درباره حملات هوائی ایران خودداری کرده است. 
 
القدس العربی با اشاره به اینکه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق نسبت به سایر گروههای مسلح قدرتمند تر هستند می افزاید چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارشی را درباره حضور مستشاران ایران در عراق منتشر کرد. 
 



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark