کد مطلب: 37149
 
کلید موفقیت در زندگی زناشویی
زن و شوهر نیز مانند افراد دیگر ممکن است از بعضی جهات به هم اعتماد کامل داشته باشند، ویا در بعضی مسائل تا حدی به یکدیگر اعتماد نداشته‌ باشند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۰۳
کلید موفقیت در زندگی زناشویی
 
به گزارش زاهدانه ، محمد رضا نظامی روانشناس خانواده گفت: وقتی سطح صمیمیت و روابط عاطفی میان همسران کاهش می‌یابد این بی‌اعتمادی رخ می‌دهد، گاه یک بدقولی ساده در زندگی زناشویی می‌تواند زمینه بی اعتمادی را فراهم کرد. قابل پیش بینی بودن در زندگی برای جلب اعتماد طرف مقابل مهم است پس سعی کنیم در رفتار خود ثابت قدم باشیم البته نه به این معنا که آدمی کسل کننده و یکنواخت باشیم بلکه همان طور  که همیشه هستیم، باشیم.

این روانشناس افزود: وقتی تغییری در خلق و خوی و روحیه‌تان ایجاد می‌شود در مورد آن با طرف مقابلتان صحبت کنید و او را در جریان بگذارد، همه آدمها در زندگی تغییر می‌کنند و همیشه یک جور نمی‌مانند مطمئن شوید که حرف‌هایتان منظور واقعی شما را می‌رساند. یاد بگیریم قدرت نه گفتنمان را بالا ببریم زیرا نه گفتن مرزهایی دور شما می‌کشد که شما را از آسیب دیدن روح و جانتان حفظ می‌کند و باید حد و مرز دیگران را در زندگیتان برای خودتان و برای آن‌ها روشن کنید و به موقع جلوی زیاده‌روی‌ها را بگیرید.

نظامی اظهار کرد: اعتماد و باور به خودتان به شما ظرفیت روبرو شدن با سختی‌ها را می دهد و درک شما را از ظرفیت همسرتان بال می‌برد. اعتماد یک مسئله دو طرفه است یعنی هم به خود فرد و هم به همسرش بستگی دارد، برای بیشتر شدن اعتماد میان خود و همسرتان یکدیگر بشناسیم و بدانیم طرف مقابل چه انتظاراتی دارد و بعد در حد مقدور انتظارات وی را برآورده کنیم تا به مرور اعتماد متقابل بیشتر شود.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات بی‌اعتمادی جنبه مرضی پیدا می کند تا جایی که ممکن است حتی طرف مقابل را مورد اتهام قرار دهد و موجب آسیب جدی به همسر فرد شود، این افراد به مصرف دارو و گاه بستری روانپزشکی و یا جلسات زوج درمانی نیاز پیدا کرده و تا حدودی بهبودی می‌یابند.

نظامی خاطرنشان کرد: صحبت در مورد باورها و بحث مثبت در مورد حل مسائل و تقویت رفتار مثبت همسر، به اعتماد میان زن و شوهر کمک می‌کند موضوعاتی که سبب بی‌اعتمادی‌تان می‌شود راحل و فصل کنید در بازسازی اعتماد،صبر بسیار مهم است حسن نیت طرف مقابل را بپذیریم، از کنایه و یادآوری مسائل و سوء تفاهم‌های گذشته دوری کنید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark