کد مطلب: 39065
 
سومین تمرین سرخپوشان در هوای خنک کیش+مصاحبه بازیکنان
تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته سومین جلسه تمرینی خود را در زمین شماره 2 ورزشگاه المپیک کیش برگزار کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
به گزارش زاهدانه ، سرخپوشان عصر امروز سومین جلسه تمرینی خود را زیر نظر کادر فنی از ساعت 15:45 تا 19:15 پیگیری کردند.

بازیکنان ابتدا گرم کردند، سپس در دو گروه در 2 گوشه زمین کار با توپ را در دستور کار قرار دادند. استارت‌های سریع، کارهای سرعتی، انجام حرکات کششی و پرسینگ برنامه بعدی بازیکنان بود و در پایان فوتبال در نیمی از زمین برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود. دروازه‌بان‌ها زیر نظر نادر باقری تمرینات اختصاصی و ویژه‌ای را انجام دادند.

حمیدرضا علی عسگری بعدازظهر امروز به تهران بازگشت. بهنام ابوالقاسم‌پور در محل تمرین حضور یافت و با محمود خوردبین به گفتگو پرداخت. بحث اصلی صحبت‌های آنها بازی تدارکاتی بین پرسپولیس و راه آهن بود که از سوی کادر فنی پرسپولیس منتفی اعلام شد.

سرخپوشان به دلیل تمرینات سه جلسه‌ای امروز، فردا صبح به استراحت خواهند پرداخت و تنها یک جلسه تمرینی را از ساعت 18 در برنامه دارند.

بازیکنانی که امروز به بازی پر فشار والیبال ساحلی پرداختند در حقیقت، امروز چهار جلسه تمرین کردند اما شادابی و سرحال بودن آنها نوید رضایتمندی بازیکنان از تمرینات امروز را می‌داد. کری خوانی بازی والیبال امروز تا تمرین بعدازظهر بین بازیکنان رواج داشت.

دوربین‌ها و خبرنگاران در محل تمرین سرخپوشان حضور یافتند و با محمود خوردبین، کادر فنی و چند بازیکنان گفتگو کردند.

**مکانی: در اعلام فهرست تیم ملی در حق بعضی بچه‌های ما اجحاف شد


دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درباره خودم صحبت نمی‌کنم ولی در اعلام فهرست تیم ملی به بچه‌های ما اجحاف شد، در حالی که با 2 پیروزی از همین بچه‌ها اسطوره خواهند ساخت.

سوشا مکانی افزود: اردوی خوبی را در کیش آغاز کرده‌ایم. البته در بدو ورود کمی از شرجی بودن و گرمای هوا غافلگیر شدیم اما به هر حال یکی دو روز زمان لازم است تا با شرایط آب و هوایی جدید عادت کنیم و از این رو مشکلی وجود ندارد. به هر حال برای اینکه بتوانیم شرایط خودمان در مسابقات را تغییر بدهیم لازم است که از نظر شرایط بدنی و جسمانی به مرز آمادگی برسیم و برای این هدف باید سختی‌ها را تحمل کنیم.

وی درباره وضعیت آمادگی خود ادامه داد: امسال به قدری تمرینات بدنسازی انجام داده‌ام که می‌توانم مثل یک هافبک بازی کنم. فصل پیش که تمام شد، آماده بودم. بعد در آفریقا همراه تیم ملی بدنسازی کردم، بعد هم به پرسپولیس آمدم و باز بدنسازی داشتم. از نظر آمادگی هیچ مشکلی ندارم و از هر جهت آماده‌ام آنچه از من انتظار می‌رود را انجام بدهم.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره افزایش دوباره انتقادها پس از بازی با سپاهان خاطرنشان کرد: این از بزرگی پرسپولیس است که این همه به آن توجه می‌شود. مثلا یک اتفاق ساده در تیم ما مورد توجه همه قرار می‌گیرد اما در تیم‌های دیگر اینطور نیست. بعد از یک باخت مورد هجمه قرار می‌گیریم اما تیم‌های دیگر سه، چهار باخت متوالی می‌دهند و این همه مورد نقد نیستند. البته من فکر می‌کنم حالا که شرایط اینگونه است باید به حدی برسیم که انتقادها را کمتر کنیم و در هر بازی به قدری از حریف خود جلو باشیم که جایی برای بحث باقی نماند.

مکانی درباره عدم حضور بازیکنان حال حاضر پرسپولیس در فهرست تیم ملی و بحث‌هایی که در این ارتباط بوجود آمد، تصریح کرد: وقتی به فهرست تیم ملی نگاه می‌کنیم کاملا به چشم می‌آید که به یکسری از بچه‌ها اجحاف شده است. اصلا بحث خودم را پیش نمی‌کشم که از قبل مورد ظلم بودم. در تیم ما بازیکنانی حضور دارند که اینقدر بزرگ هستند و از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارند که می‌توانند در سهمیه تیم ملی قرار گیرند، آن هم نه فقط برای اینکه صرفا حضور داشته باشند بلکه بتوانند در بازی تیم ملی عناصر تاثیرگذاری باشند.

وی ادامه می‌دهد: به فهرست تیم ملی که نگاه می‌کنیم، نفراتی را می‌بینیم که واقعا از نظر فنی شرایط بهتری نسبت به تیم ما ندارند. اینکه پرسپولیس در تیم ملی سهمیه نداشته باشد، واقعیت فوتبال ما نیست اما در مقطع فعلی تنها کاری که می‌توان انجام داد، تلاش بیشتر است تا در وهله اول انتظارات هواداران را بر آورده کنیم و بعد کی‌روش هم به جایگاه بالای بازیکنان پرسپولیس اذعان کند.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره پاره‌ای تحلیل‌ها مبنی بر اینکه عنوان می‌شود، سرمربی تیم ملی حق داشت، چون بازیکن شایسته‌ای در تیم پرسپولیس حاضر نبود، افزود: نمی‌توانیم این حرف را قبول کنیم. به عنوان مثال از محمد نوری اسم می‌برم. مگر بازیکن ضعیفی بوده است؟ مگر همین نوری جلوی کره بازی نکرد؟ مگر محسن بنگر در لیگ ما مدافع ضعیفی بوده است؟ مگر درباره همین پیام صادقیان نمی‌گفتند بعد از علی کریمی از تکنیکی‌ترین بازیکنان سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده است؟ من اعتقاد دارم دو، سه بازیکن حداقل سهمیه‌ای است که همین پرسپولیس می‌تواند در تیم ملی داشته باشد. اگر دو برد بیاوریم از همین بچه‌ها اسطوره می‌سازند. اینجا همه چیز با 2 برد یا دو باخت عوض می‌شود. این مساله متاسفانه به رسم و عادت فوتبال ما بدل شده است.

مکانی درباره ارزیابی از شرایط خود نیز گفت: گاهی یک حرف ساده بد منتقل می‌شود یا با تعبیر بد روبرو می‌شود. اینکه هر بازیکنی بخواهد بازی کند و وضعیتش روشن باشد، امر ساده‌ای در فوتبال است ولی همانطور که گفتم بزرگی پرسپولیس باعث می‌شود توجه زیادی به مسائل آن ‌شود. من تا اینجا 5 بازی برای پرسپولیس انجام داده‌ام که در 3 بازی پیروز بوده‌ایم که فکر می‌کنم با توجه به روند نتایج تیم، عملکرد خوبی است. قطعا همه ما تلاش می‌کنیم تا تیم موفق شود.

**نوروزی: تحمل سختی‌های اردو مهم نیست، چون می‌خواهیم هواداران بدانند در تلاش هستیم تا از این وضعیت خارج شویم


هافبک نفوذی و مهاجم پرسپولیس گفت: اینکه پرسپولیس هیچ بازیکنی در تیم ملی نداشته باشد، یک تصمیم‌گیری بی‌رحمانه است ولی این شرایط را خود ما باید تغییر بدهیم اما قبل از اینکه به حضور در تیم ملی فکر کنیم باید پرسپولیس را به تیمی تبدیل کنیم که هواداران می‌خواهند.

هادی نوروزی افزود: تحمل سختی‌های اردو برای ما مهم نیست، چون می‌خواهیم شرایط موجود را عوض کنیم. می‌خواهیم هواداران بدانند در پرسپولیس همه در تلاش هستیم تا از این وضعیت خارج شویم. این تمرینات فشرده برای این است که امیدواریم. در روز اول دو جلسه و روز دوم سه جلسه تمرین داریم و این روند ادامه دارد. همه اینها برای آینده‌ای است که به خاطر هواداران می‌خواهیم به آن برسیم. ما در این مدت، یک مقدار بدشانس بودیم و امیدواریم بعد از این تعطیلات تیم متفاوتی باشیم. البته فراموش نکنیم در این مدت محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها، ما را بسیار اذیت کرد.

وی درباره اینکه پرسپولیس در تیم ملی نماینده‌ای ندارد، ادامه داد: این مساله جای تاسف دارد و برای ما خیلی ناراحت کننده است که تیم بزرگی مثل پرسپولیس ملی‌پوش نداشته باشد. تردید نداریم که اکثر بچه‌های ما در حد تیم ملی هستند ولی در شرایطی قرار گرفتیم که با بحران گذرایی روبرو شده‌ایم که از آن خواهیم گذشت. فکر می‌کنم این تصمیم که پرسپولیس هیچ بازیکنی در تیم ملی نداشته باشد، کمی بی‌رحمانه بود. شاید سرمربی تیم ملی در ذهن خود افکار خاصی دارد ولی به طور قطع با چند نتیجه خوب شرایط تغییر می‌کند.

بازیکن هجومی و تکنیکی پرسپولیس خاطرنشان کرد: این اتفاق صد در صد برای بچه‌های ما انگیزه مضاعفی ایجاد کرده است اما انگیزه بالاتر این است که می‌خواهیم حقانیت پرسپولیس در لیگ برتر را نشان بدهیم. در وهله اول به این فکر می‌کنیم که پرسپولیس را به جایگاه واقعیش برسانیم تا هواداران به رضایت برسند. موفقیت ما بعد از موفقیت تیم می‌آید. حقانیت تیم را ثابت کنیم، حقانیت خودمان هم ثابت می‌شود.

**بنگر: سه بازی بعدی پیش زمینه دربی است، به کورس بر می‌گردیم


مدافع با تجربه تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ضعیف کار کردیم و قصد توجیه نداریم اما فاصله امتیازات زیاد نیست. می‌توانیم به کورس برگردیم و این هدف را دنبال می‌کنیم. سه بازی بعدی ما پیش زمینه دربی است و برای آن برنامه داریم.

محسن بنگر افزود: تمرینات پرفشاری در این اردو خواهیم داشت ولی این احساس که بعد از این سختی‌ها پرسپولیس شرایط خوبی پیدا کند و به کورس برگردیم به ما انرژی می‌دهد تا بتوانیم تا روزی سه جلسه تمرین را پشت سر بگذاریم. خدا خدا می‌کنیم بعد از این اردو به شرایط بدنی خوب و هماهنگی تاکتیکی برسیم تا در آغاز مجدد لیگ، شروع دوباره‌ای داشته باشیم و در سه بازی آینده که پیش زمینه دربی است، امتیازات لازم را گرفته و از هر نظر آماده شویم.

وی درباره اینکه سخن او به معنای امیدواری به بازگشت به مسیر قهرمانی است، ادامه داد: حتما همینطور است. اصلا با همین امید کار می‌کنیم و به امید خدا موفق می‌شویم. اختلاف امتیاز زیاد نیست. البته این حرف را نمی‌زنم که عملکردمان را توجیه کنم. توجیهی در کار نیست. ما ضعیف کار کردیم و با تلاش خودمان‌، کادر فنی‌، باشگاه و البته حمایت هواداران باید این شرایط را تغییر بدهیم.

مدافع با تجربه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که عملکرد خط دفاعی سال قبل، توقعات بیشتری را پدید آورده بود، خاطرنشان کرد: نسبت به فصل قبل، سید جلال و پولادی را از دست دادیم، حسین ماهینی هم با مشکلات خاصی روبرو شد. ما در خط دفاع با آرایش‌های مختلفی روبرو شدیم. نورمحمدی، حسینی و علی عسگری با هم جابجا می‌شدند. این مسائل روی هماهنگی تیمی تاثیر می‌گذارد. اگر می‌بینید ساختار دفاعی رفته رفته بهتر شده است یکی از دلایلش بیشتر شدن هماهنگی است و پرسپولیس قطعا باز هم دفاع قدرتمندی خواهد داشت.

بنگر درباره بازی با سپاهان و انتقادهای بعد از آن تصریح کرد: در بازی با سپاهان برنامه‌ریزی خوبی برای تیم شد. در این بازی با برنامه بازی کردیم. یک ساختار دفاعی خوب داشتیم و در نهایت به یک اتفاق باختیم. وقتی که فکر کردیم کار تمام است، مشکل از تاکتیک نبود، از ما بازیکنان بود ولی این بازی نشان داد پرسپولیس در حال تغییر است. نتیجه خوب نبود اما اینکه با برنامه بودیم خوب بود و حالا باید این روند را ادامه بدهیم.

مدافع پرسپولیس درباره عدم حضور نماینده‌ای از جمع سرخپوشان در تیم ملی تصریح کرد: همه می‌دانیم که در تیم ما بچه‌هایی هستند که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند. شاید هم این اتفاق به نقطه عطفی برای پرسپولیس بدل شود. از یک سو بچه‌ها انگیزه زیادی برای اثبات حقانیت خود دارند و از سوی دیگر همه در کنار هم بدون غایب می‌توانیم تیم را از نظر بدنی درست کنیم و به بلوغ تاکتیکی برسیم. اگر یکسری بچه‌ها نبودند، شرایط واقعا سخت می‌شد. البته از سوی دیگر ممکن است که بعضی بچه‌ها از نظر روحی لطمه ببینند.

وی در ادامه افزود: بی شک دعوت از بچه‌ها حتما اتفاق می‌افتد. آنچه الان باید به آن فکر کنیم این است که با شروع مجدد لیگ، پرسپولیس متفاوتی را ببینیم. کی‌روش هم حتما می‌خواست از این فرصت استفاده کند تا یکسری بازیکنان دیگر را بشناسد.

بنگر درباره انتقادهایی که بعد از این اتفاق روی داد، گفت: رسانه‌ها و کارشناسان کار خودشان را می‌کنند ولی قطعا انتظار اصلی ما از بزرگان و پیشکسوتان پرسپولیس است. اکثر پیشکسوتان همیشه سعی می‌کنند در اظهارنظرها کمک کنند و ما در هر شرایطی به همه آنها احترام می‌گذاریم اما بعضی هم با یک باخت، شدیدا انتقاد می‌کنند در حالی که ما جوان‌های خوبی داریم که راهنمایی و انگیزه می‌خواهند. پرسپولیس تیم جوانی است و آینده فوتبال ایران را همین جوان‌ها رقم می‌زنند.
Share/Save/Bookmark