کد مطلب: 31359
 
10 توصیه آتش‌نشانی زاهدان برای چهارشنبه پایان سال
سازمان آتش‌نشانی زاهدان 10 توصیه را برای پیشگیری از حوادث ناشی از آتش‌بازی در چهارشنبه آخر سال منتشر کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
چهارشنبه سوری
 
چهارشنبه سوری
به گزارش زاهدانه به نقل از سازمان آتش‌نشانی زاهدان، سال گذشته در کشور تعداد بسیاری از هموطنان در آخرین چهارشنبه سال در اثر حوادث ناشی از آتش بازی مصدوم شده‌اند لذا نیاز است که همشهریان 10 توصیه‌ سازمان آتش نشانی را جدی گرفته تا چهارشنبه سوری بدون حادثه داشته باشیم.

1- والدین و مسئولان واحدهای آموزشی باید با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.

2- از شهروندان در خواست می‌کنیم به محض مشاهده خرید و فروش مواد محترقه به هر شکل سریعا ماموران نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند.

3- به والدین و شهروندان توصیه می‎کنیم کبریت و مواد آتش‎زا مانند بنزین، نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهند که با آتش زدن بته و هیزم و امثال اینها در محیط خانه یا پارکینگ برای جان خود و دیگران مخاطره ایجاد کنند.

4- در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها اعمال نمایید معمولاً کودکان خود زشتی آتش بازی را به دلیل خطرات آن درک می‎کنند به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتش‎زا را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیر زمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‎کنند که همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است.

لذا توصیه می‎کنیم حتی الامکان درب این محل‎ها را قفل کرده و این مکان‎ها و وسایل شخصی فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید.

5- کودکان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش زا در منزل برای تهیه مواد محترقه به فروشگاه‎های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه‎ها مراجعه می‎کنند، لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می‌شود که اکیداً از فروش مواد آتش‌زا به کودکان و نوجوانان خودداری کنید.

6- به شهروندان توصیه می‎کنیم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعاً افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل به جای امن انتقال داده و فورا با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتش نشانان در محل حریق، نهایت همکاری را با آنان انجام دهند.

7- به شهروندان توصیه می‎شود از روشن کردن آتش در مجاورت مواد قابل اشتعال جدا خوداری کنید.

8- از نگهداری مواد محترقه در منازل مسکونی و مکان‎های تجاری جدا خوداری کنید.

9- هنگام حمل و نقل اینگونه مواد نکات ایمنی را رعایت کنید.

10- توصیه‎ها و هشدارهای سازمان آتش نشانی را جدی گرفته و به آن عمل کنید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark