کد مطلب: 49133
 
در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد:
رسانه ها چشم و گوش جامعه هستند/ تقویت وحدت و همدلی نقش مهم رسانه های استان است
امام جمعه زاهدان گفت: رسانه ها باید در انعکاس اخبار استان تقویت وحدت را مد نظر قرار دهند و زمینه را برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست صمیمی با مدیران، مسئولان و دست اندرکاران رسانه های ارتباط جمعی با موضوع نشر فرهنگ تقریب و همدلی در جامعه اظهار داشت: رسانه ها چشم و گوش جامعه هستند که وظیفه مهم افزایش آگاهی مردم را بر عهده داشته و مسئولان هم باید از ظرفیت آنها بخوبی برای پیشرفت استان استفاده کنند.
وی گفت: رسانه ها در دین اسلام از جایگاه بسیار بالا و خاصی برخوردار هستند بطوری که در قرآن کریم از 40 سوگند یادشده 2 سوگند آن مربوط به قلم است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.
امام جمعه زاهدان سور النباء را مختص به خبر و خبرگزاری عنوان کردو ادامه داد:این سوره اهمیت توجه به خبر را برای ما بازگو می کند و به نبی مکرم اسلام (ص) تاکید می شود که در پذیرش خبر بسیار حساسیت و دقت داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبر و خبرگزاری امر تفکیک ناپذیر در رسانه است، خطاب به مدیران و مسئولان رسانه های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان گفت: در استانی چون سیستان و بلوچستان امانت قلم در اختیار شماست و باید از این فرصت بسیار گرانقدر در جهت منافع اسلام، نظام اسلامی و مردم همیشه در صحنه و شهید پرور کشور استفاده کنید.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه علما و روحانیان شیعه و سنی باید در چارچوب وحدت سخنرانی کنند تا دشمنان از موضوعات مطرح شده سوء استفاده نکنند، گفت: اصحاب رسانه باید از هر فرصتی برای عرضه خود و جایگاه و نقش رسانه ها استفاده کنند که شورای اداری و تریبون های نماز جمعه استان بهترین مکان برای این منظور است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها در سیستان و بلوچستان افزود: رسانه‌ها باید در شورای اداری به تشریح خواسته‌ها و مشکلات خود بپردازند و خانه مطبوعات استان نیز در راستا پیگیری مسائل و مشکلات خبرنگاران فعال‌تر عمل کند.
امام جمعه زاهدان بیان داشت: امروز ما نیازمند به حیات اجتماعی هستیم که دستیابی به این مهم را قرآن کریم فقط در گرو وحدت عنوان کرده است.
وی در ادامه از اخوت بعنوان یک عامل پیوند دهنده در بین عوام یاد کرد و افزود: طناب ملیت و اسلامیت ما را بهم پیوند داده است بگونه ای که اگر دوستی و رفاقت ها نتواند این گوهر ناب را برای جامعه به ارمغان بیاورد باید کارکردمان در حوزه رفتاری، سیاسی و اجتماعی تجدید نظر کنیم.
آیت الله سلیمانی در پایان گفت: امروز قدرت دست رسانه ها و فضای مجازی است که در این راستا اصحاب رسانه باید از هر فرصتی برای عرضه خود و جایگاه و نقش رسانه ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark