کد مطلب: 49485
 
گفت و گوی زاهدانه با طلبه کاراته کار زاهدانی؛
توسل به ائمه و حمایت مسئولان حوزوی رمز موفقیتم بود/ کمبود مکان های ورزشی مشکل پیشرو ورزشکاران سیستان وبلوچستان
طلبه ورزشکار اعم مشکلات پیش رو در عرصه ورزش استان را کمبود امکانات ورزشی و نبود مکان های مناسب برای ورزش عنوان کرد و گفت: این عوامل معضل بزرگی پیش روی ورزشکاران در سیستان و بلوچستان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
 
به گزارش زاهدانه، حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان روحانی امام زمان(عج) بودند که به عنوان وارثان پیامبران، در راه اعتلای دین خدا و گسترش پیام آسمانی اسلام کوشیده‌اند.
از اینرو است که می گویند طلبه ها باید در هر عرصه ای از هنر و علم گرفته تا تحصیل و ورزش ورود پیدا کنند تا بتوانند برای تاثیر گذاری در افراد جامعه موثر واقع شوند.
همانگونه که تحصیل، تهذیب و ورزش از توصیه های مقام معظم رهبری می باشد باید گفت که تقویت کننده تحصیل و تهذیب موضوع ورزش است چرا که ورزش همچون دوبال کمک رسان به این دو مقوله محسوب می شود لذا از آنجایی که تحرک بدنی برای تمام اقشار جامعه لازم و ضروری است انجام چنین فعالیت هایی نه تنها منافاتی با طلبگی نداشته بلکه میدان کار و عمل را در میان جوانان گسترش می دهد و این خود عاملی برای ترویج احکام دینی و مذهبی است زیرا ورزش حرفه مورد علاقه اعم جوانان می باشد.
دراین گزارش برآن شدیم تا به سراغ طلبه ای برویم که تحصیل، تهذیب و ورزش را در سیستان وبلوچستان معنا کرد به گونه ای که با توسل به ائمه اطهار(ع) توانست رسالت خویش را از منبر تا مربی گری در حیطه ورزشی به خوبی انجام دهد.

ورود به عرصه ورزش از شش سالگی
"حجت الاسلام والمسلمین مصطفی سعادت برین" در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از شش سالگی در حیطه ورزش گام نهاده است، اظهار داشت: از آنجایی که می دانستم افرادی که اهل ورزش هستند از بقیه موفق تر می باشند من نیز از دوران ابتدایی اقدام به فعالیت در رشته رزمی کاراته به سبک شیتوریوشوکای یونیون کردم که در این زمینه تاکنون موفق به کسب رتبه های کشوری و استانی زیادی شده ام.
وی با بیان اینکه ورزش در روحیه، کار، زندگی و درس خواندن اثرات مثبتی می گذارد، گفت: در سن 16 سالگی با ورود به حوزه علمیه وقتی مسئولین حوزوی متوجه فعالیت من در رشته شدند استقبال زیادی کردند به گونه ای که تشویق و حمایت های آنان انگیزه ای شد تا با پشتکار بیشتری در این عرصه گام بردارم.

ورزش هیچ خللی در تحصیل و فعالیت های روزانه ام ایجاد نکرد
این طلبه ورزشکار با اشاره به اینکه مسئولین حوزه یک باشگاه ورزشی در اختیارش قرار دادند، افزود: در حوزه علمیه مسئولین برایم امکاناتی مهیا کردند که بتوانم کار و فعالیت خود در رشته کاراته را دو چندان افزایش دهم به گونه ای که با اختصاص یک باشگاه ورزشی از سوی حوزه توانستم تعدادی از طلبه ها را جذب این رشته ورزشی کنم که علاوه بر طلاب به عموم مردم نیز آموزش های لازم را در این خصوص دادم.
وی ادامه داد: لطف خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) باعث شد تا در این رشته به درجه استادی برسم و بتوانم مدرک مربیگری درجه3 ملی و حکم داوری GBکشوری را به خود اختصاص دهم.
حجت الاسلام سعادت برین با بیان اینکه ورزش هیچگاه خللی در تحصیلات یا سایر فعالیت های روزمره اش ایجاد نکرده است، بیان کرد: اکثر اوقات فراغت خود را به تربیت طلاب، فعالین فرهنگی و اهالی مسجد در رشته کاراته می پردازم.
وی ادامه داد: ورزش کردن در تقویت عنصر تربیتی و تهذیب نفس طلاب بسیار اثر گذار است زیرا فردی که اهل ورزش باشد با واقعیت ها بهتر کنار می آید و در ارتباط با اطرافیان هم موفق تر بوده زیرا اینها از اثرات روانی ورزش در زندگی فردی و اجتماعی به شمار می آید.
وی با بیان اینکه تحصیل از اولویت های اصلی طلاب می باشد، اظهار داشت: از رهبر انقلاب پرسیدند که انتظار شما از جوانان چیست؟ ایشان در پاسخ بیان داشتند تحصیل، تهذیب و ورزش؛ از اینرو فرمایشات رهبری را در راستای کار حوزه الگوی خود قرار دادم زیرا به این سه موضوع باید در کنار یکدیگر پرداخت تا مثمر ثمر باشد زیرا در راه و رسالتی که یک طلبه بر عهده دارد باید از هر فضیلت برای ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده کند.

همجواری با دوکشور افغانستان و پاکستان زمینه ای برای اعتیاد جوانان
این طلبه ورزشکار در ادامه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد، گفت: این همجواری زمینه ای برای ورود مواد مخدر به استان شده که آینده جوانان را به مخاطره انداخته است از این رو باید امکاناتی را فراهم کرد که جوانان و نوجوانان سرگرم بوده و کمتر به سراغ اعتیاد که بلای خانمان سوز قرن است، گرایش پیدا کنند از اینرو می طلبد که مسئوولین به مقوله ورزش اهمیت مضاعفی داده و در این استان مرزی امکانات مناسب ورزشی را در اختیار مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان قرار دهند.
وی با بیان اینکه ورزش باعث شور و نشاط در جسم و روح انسان می شود، گفت: عموم مردم فکر می کنند طلاب اهل ورزش نبوده و تمام وقت خود را صرف خواندن درس می کنند اما با صراحت می گویم اینگونه نیست و هم اکنون نیز در حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) زاهدان رشته های کاراته، بدنسازی، شنا، ورزش های صبحگاهی، پینگ پنگ و غیره در حال برگزاری بوده و اهم طلاب ازآن استقبال می کنند.

کمبود امکانات و نبود مکان های ورزشی مشکل پیشرو ورزشکاران
وی رمز موفقیت خود را توکل به خدا و ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و ادامه داد: کلید رشد و موفقیت من در این عرصه توسل به اهل بیت (ع)، پشتیبانی مسئوولین حوزوی و دعای والدینم بود که توانستم هم در تحصیل و هم تهذیب و ورزش گام بردارم.
حجت الاسلام والمسلمین سعادت برین اعم مشکلات پیش رو در عرصه ورزش استان را کمبود امکانات ورزشی و نبود مکان های مناسب برای ورزش عنوان کرد و افزود: این عوامل معضل بزرگی پیش روی ورزشکاران در سیستان و بلوچستان می باشد.

گزارش: نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark