کد مطلب: 45362
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مدرن در فرودگاه زاهدان فراهم می‌شود
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با بهره‌برداری از باند دوم فروودگاه بین‌المللی زاهدان، قابلیت نشست و برخاست هواپیما‌های مدرن و بدنه پهن فراهم می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مدرن در فرودگاه زاهدان فراهم می‌شود
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه ازخبرگزاری تسنیم زاهدان به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی زاهدان، باقر کرد در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی زاهدان چهارراهی در دنیاست که می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه منطقه داشته باشد.
وی بیان کرد: دوری زاهدان از مرکز کشور باعث اهمیت ویژه فرودگاه زاهدان به عنوان نقطه اتصال سریع به مرکز کشور شده است و از سالیان دور توسعه این استان مرهون فرودگاه‌ها و خدمات ویژه آن در این استان بوده است.
معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فرودگاه‌ها به عنوان مراکز حساس در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت هستند و فرودگاه زاهدان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص به عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های شرق کشور از این قاعده مستثنی نیست.
کرد، از فرودگاه زاهدان به عنوان چهارراهی بر سر راه شرق و غرب یاد کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن زاهدان در کریدور هوایی شرق به غرب و جنوب به شمال این پروژه علاوه بر توسعه استان و منطقه می‌تواند در توسعه حمل و نقل دنیا نیز نقش مهمی ایفا کند.
وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه باند دوم فرودگاه زاهدان در حد مطلوبی قرار دارد اما از نظر زمان کمی عقب هستیم که از پیمانکار خواسته شد آن را جبران کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نشست امروز با پیمانکار این پروژه گفت: ضمن بررسی کیفیت کار از نزدیک پیمانکار نیز به ارائه گزارش کامل از روند اجرایی پروژه از ابتدا تاکنون پرداخت و مسائل مربوطه با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان، مهندسین مشاور پروژه و همچنین همکاران ما در دفتر فنی استانداری و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک مورد بررسی قرار گرفت.
کرد بیان کرد: با توجه به اهمیت پروژه، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در محل پروژه احداث و تجهیز شده و تمامی مراحل این پروژه در آزمایشگاه فوق مرحله به مرحله مورد آزمایش کیفی قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باند دوم فروودگاه بین‌المللی زاهدان با تکنولوزی جدید و استانداردهای روز فرودگاهی در حال ساخت است و پس از بهره‌برداری قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مدرن و بدنه پهن را خواهد داشت.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان همچنین ضمن اشاره به تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر اهمیت این پروژه گفت: استانداری سیستان و بلوچستان در همه مراحل اجرای این پروژه حامی و پشتوانه این مهم خواهد بود.
کرد افزود: امید می‌رود پروژه باند دوم فرودگاه زاهدان و توسعه اپرون آن که تاکنون 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در مدت زمان تعین شده 18 ماهه توسط بخش خصوصی و با مشارکت 50 درصدی شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark