کد مطلب: 56828
 
اولین مدرسه پیش ساخته بتنی در سیستان و بلوچستان نصب شد
مدرسه یک کلاسه روستای ملک آباد شورک از توابع شهرستان زاهدان به عنوان اولین مدرسه بتنی پیش ساخته در سیستان و بلوچستان نصب و به بهره برداری رسید.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
 
به گزارش زاهدنیوز، مدیر کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از مدرسه بتنی پیش ساخته یک کلاسه روستای ملک آباد شورک از توابع شهرستان زاهدان که به همراه معاونان و جمعی از کارشناسان این اداره کل انجام شد، گفت: در راستای طرح برچیدن مدارس خشت و گلی از سیمای سیستان و بلوچستان که بعد از مدارس کپری وجود اینگونه مدارس برای ما نگران کننده می باشد، از دو سال پیش، طرح حذف مدارس خشتی و گلی در نقاط مختلف استان آغاز شد.
علیرضا راشکی اظهار کرد: تا کنون 101 مدرسه خشت و گلی به فضای آموزشی استاندارد تبدیل شده اند و دانش آموزان در حال بهره برداری از آنها می باشند.
این مقام مسئول بیان کرد: برای اینکه زود تر به هدف برسیم نیاز به این داریم که سرعت اجرای کار را بالا ببریم و به همین دلیل نصب مدارس پیش ساخته بتنی که از استاندارد های لازم برخوردار است در روستاهای دور افتاده و مناطق صعب العبور سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرارداده ایم.
وی ادامه داد: در این راستا 105 مدرسه پیش ساخته دیگر را در دست ساخت داریم و تلاش می شود تا سال تحصیلی آینده این مدارس افتتاح و به بهره برداری برسند.
شایان ذکر است: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیتی که دارد، نیازمند احداث فضاهای آموزشی استاندارد و بهسازی مدارس غیر استاندارد است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark