کد مطلب: 37892
 
امام جمعه زاهدان:
دین اسلام برای ازدواج و تشکیل خانواده بسیار تاکید کرده است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دین اسلام برای ازدواج و تشکیل خانواده بسیار تاکید کرده است زیراکه این امر از بسیاری ناهنجاری‌ها جلوگیری کرده و نصف دین هر فرد را کامل می‌کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۴
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بر رعایت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: به قدری در دنیا غرب اصول اخلاقی از بین رفته است که اگر در فردی ذره ای انسانیت و اخلاق وجود داشته باشد به سمت دین و دین باوری بویژه دین مبین اسلام روی می آورد و شعارهای مردم فریب مستکبران و استبدادگران غرب در حال فرو ریزی کامل است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: آینده جهان با نظام های اومانیسم و سوسیالیستی اداره نخواهد شد زیرا نظام سوسیالیستی فرو پاشیده و نظام سرمایه داری (اومانیسم) نیز در میان مردم جایگاهی ندارد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم دو نظام اشتراکی (شرق) و سرمایه داری (غرب) بوجود آمد و هفتادو اندی سال این دو نظام بر جهان سایه افکنده بودند.

آیت الله سلیمانی گفت: نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا بر دو اصل و هدف یکی بر پایه فکری و ارزشی و دیگری بر پایه عملی و نظامی استوار است به گونه ای که با استفاده از شعارهایی از قبیل آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، دفاع از اقلیتها، حقوق زنان و حقوق کودکان بسیاری از کشورها را فریب داده اند و اگر نتوانند با این شعارها به اهداف خود برسند و کسی فریب شعارهای آنها را نخورد با قدرت نظامی وارد میدان شده و او را از میدان خارج می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به وفاداری مردم به نظام و میهن اسلامی گفت: دلبستگی مردم ایران اعم از شیعه و سنی به کشور قابل ستایش است و به تعبیر مقام معظم رهبری مرزبانی این عزیزان ستودنی است.

امام جمعه زاهدان افزود: نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را باید به خوبی درک و آن را برای آینده جهان مهندسی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: وظیفه ما اکنون ترسیم نظام جمهوری اسلامی در هندسه آینده جهان است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خطبه های نماز با اشاره به گسترش معضل طلاق در کشور اظهار داشت: مساله طلاق در کشور افزایش یافته است تا جایی که حتی یکی از مذهبی ترین شهرهای کشور بالاترین آمار طلاق را دارد.

آیت الله سلیمانی افزود: طلاق یکی از تلخ ترین حلال ها است و ازدواج تنها راه بقای نسل و حافظ دین است به طوریکه در روایات اسلامی آمده است حفظ نصف دین انسان در گرو ازدواج است.


امام جمعه زاهدان اضافه کرد: تنها راه سعادتمندانه زیستن و دور ماندن از افراط و تفریط در زندگی هر انسان ازدواج و تشکیل خانواده است و دین اسلام درباره ازدواج بسیار تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اولین ازدواج در ابتدای خلقت بشر بین حضرت آدم و حوا انجام شد و خداوند متعال مهریه حضرت حوا را تعلیم دین خدا به وی از سوی حضرت آدم تعیین کرده است بنابراین مردها باید در تعلیم دین و همچنین حفاظت از دین همسرانشان تلاش کنند.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark