کد مطلب: 48719
 
جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان:
وحدت در امت اسلام حیاتی است/ اگر بنای وحدت رضای خدا باشد هیچ قدرتی نمی تواند اختلاف ایجاد کند
جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته وحدت اظهار کردند: اگر بنای وحدت بر رضای خدا باشد و در این راستا گام برداریم، هیچ قدرتی نمی تواند باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
 
به گزارش زاهدانه، سالیان سال است که مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در کنار هم به طور مسالمت‌آمیزی با همدلی و همزبانی زندگی می‌کنند بگونه ای که مشترکات زیادی هم بین این دو مذهب در استان وجود دارد که نمونه بارز آن ازدواج‌ بین دو مذهب شیعه و سنی است.
از آنجایی که این استان دارای قوم و مذهب های متفاوت و همچنین در همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد این مهم باعث شده تا عده ای از بیگانگان دست به اقدامات ددمنشانه و وحشیانه ای برای تزلزل در دوستی و وحدت مردم این خطه از کشور بزنند زیرا آنها می خواهند با عمق بخشیدن به اختلافات جزئی موجود بین مسلمانان و دامن زدن به تعصب‌های قومی و مذهبی و حمله به باورهای یک گروه به بهانه‌ حمایت از عقاید گروه دیگر، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را مورد اصابت قرار دهند تا بدین شکل به اجرای اهداف شوم خود دست یابد که در این زمینه باید گفت مردم سیستان و بلوچستان همواره با اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری اجازه نخواهند داد تا بیگانگان خدشه ای به وحدت، امنیت و همدلی این خطه از کشور وارد کنند.
در این راستا به مناسبت هفته وحدت خبرنگار ما برآن شد تا با تنی چند از علما و بزرگان اهل سنت در استان به گفت و گو بپردازد.

وحدت در امت اسلام حیاتی است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به نقش رسول اکرم (ص) در ایجاد وحدت افزود: زمانیکه ایشان به پیامبری مبعوث شدند تمام دنیا مملو از اختلاف و تفرقه بود که با بعثت آن حضرت بهترین عقیده، عملکرد، اخلاق و وحدت در بین مردم ایجاد شد.
مولوی اسماعیل زهی گفت: اختلافات و تفرقه هایی که امروزه در میان مسلمانان جهان حاکم شده اسلام را در معرض تهدید و خطر و کشورهای اسلامی را جولانگاه دشمنان قرار داده است لذا مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که دشمنان منافع خود را در ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان می بینند.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان وحدت را برای امت اسلام حیاتی دانست و افزود: ملت های با فرهنگ، باسواد و عاقل با یکدیگر وحدت دارند اما ملت های بی فرهنگ و نادان با یکدیگر اختلاف و درگیری دارند.
وی ادامه داد: باید از هر نوع تفرقه و اختلاف دوری کنیم، اهل سنت باید از تحرکات افراد تندرو و تفرقه افکن خودشان و برادران شیعه ما نیز از افراد تندرو خودشان جلوگیری کنند تا افرادی که نارسایی عقلی و فکری دارند یا اجیر و مزدور دشمنان هستند نتوانند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.


اگر بنای وحدت رضای خدا باشد هیچ قدرتی نمی تواند اختلاف ایجاد کند
مدرس حوزه علمیه مسجد مکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار«زاهدانه» اظهار داشت: اگر بنای وحدت بر رضای خدا باشد و در این راستا گام برداریم و در عمل هم وحدت خود را ثابت کنیم، هیچ قدرتی نمی تواند باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی شود.
مولوی محبی افزود: اگر دشمن از عمق حقیقت وحدت بین این مردم آگاهی داشته باشد نمی توانند خللی به وجود بیاورد از همین رو باید تبعیض ها و خود خواهی ها را از بین برد تا دشمن در اجرای اهدافش ناکام بماند.
وی گفت: در این راستا با بالا بردن معلومات و آگاهی می توانیم گام های موثری برداریم و مطمئن باشیم که اگر با اخلاص و رضای خدا و هوشیاری در این مسیر قدم برداریم قطعا موفق خواهیم شد.

با اطاعت از فرامین رهبر انقلاب می توانیم دشمنان را ناکام کنیم

امام جمعه اهل سنت نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر وحدت بین مسلمانان بیان داشت: با پیروی از کتاب و سنت الهی و همچنین اعتماد به یکدیگر باید در راستای محقق شدن وحدت گام های بیشتری برداشت.
مولوی عبدالله وحیدی‌فر ادامه داد: در این راستا بالا بردن بصیرت و آگاهی در حیطه دشمن شناسی اثر گذاری زیادی در خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان خواهد داشت از اینرو باید معلومات دینی خود را بالا ببریم.
وی با اشاره به همجواری دو کشور افغانستان وپاکستان گفت: باید در ارتباط گیری خود با دیگران دقت کافی داشته باشیم.
مولوی وحیدی‌فر اظهار داشت: انجام عملیات های تروریستانه نمی تواند خللی به وحدت مردم شیعه و سنی وارد کند از این جهت باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمن تفرقه ای به وجود بیاورد.
وی پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری را بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: با اطاعت از فرامین رهبر انقلاب می توانیم دشمنان را ناکام کنیم و شاهد تحکیم وحدت در بین جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark