کد مطلب: 52579
 
راهپیمایی 13 آبان ماه در زاهدان چه گذشت؟
حامیان مذاکره با آمریکا اعتقادی به توانایی جوانان ایرانی ندارند/ «مرگ بر آمریکا» شعار محوری 13آبان ماه+ تصاویر
همزمان با سراسر کشور مردم همیشه در صحنه زاهدان نیز بار دیگر در راهپیمایی 13 آبان با حضور پرشور خود شعار «مرگ بر آمریکا» را سردادند تا به دشمنان ثابت کنند که ما همچنان ایستاده ایم و از ارزش ها و آرمان های خود دفاع می کنیم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
 
به گزارش زاهدانه، تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان امسال با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا در کلانشهر جنوب شرق و در بیش از 50 نقطه از استان سیستان وبلوچستان ، حماسی و پرشورتر از قبل برگزار شد.
مراسم ویژه تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان در شهرستان زاهدان با شکوه مردم شیعه و سنی همزمان با سراسر کشور از ساعت9 صبح آغاز و "منوچهر متکی" وزیر خارجه دولت دهم در این مراسم سخنرانی کرد.

نگاه به آمریکا باید تجربی باشد
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در حاشیه راهپیمایی سیزدهم آبانماه در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه از آمریکا بعنوان بزرگترین و بعثی ترین دشمن انقلاب اسلامی ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: نگاه ما به آمریکا باید تجربی باشد نه سیاسی؛ زیرا در 70-80 سال گذشته به ویژه در طول سی و هفت سال از انقلاب اسلامی تجربه نشان می دهد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

آمریکا غیرقابل اعتماد و اطمینان است
سردار حسین معروفی با بیان اینکه آمریکا غیرقابل اعتماد و اطمینان است، گفت: جزر و مد سیاسی در این دشمن فوق العاده است.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه"دشمن در روبرو به مذاکره می پردازد از پشت خنجر می زند"، افزود: وقتی بر اساس تجربه نمی توان به چنین دشمنی اعتماد کرد آیا می توان با او به مذاکره پرداخت؟
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "چنین دشمنی که خود دچار یک بحران است و نمی تواند بحران و فساد خود را جمع کند چطور می تواند مشکلات اقتصادی ما را حل کند"، گفت: راه برون رفت از بیماری فساد توجه به درون، استعدادهای درونی و توجه به پتانسیل های بزرگ در ملت ایران است که با تکیه بر آن می توان به فضل الهی مشکلات را حل کند.

مرگ بر آمریکا حذف شدنی نیست
سردار معروفی با بیان اینکه شعار "مرگ برآمریکا" هیچگاه از ادبیات سیاسی ملت ایران حذف نخواهد شد، ادامه داد: دشمن منکر است، بزرگترین منکر این است که دشمن را دوست جلوه دهیم از اینرو تا زمانی که دشمن با ما دشمنی کند مرگ بر آمریکا به عنوان مرگ بر ایده و آرمانی که آن استکبار ستیزی و خوی استکبار ستیزی بر ملل دنیا به ویژه بر منطقه غرب آسیا به ایران اسلامی دارد، وجود خواهد داشت چون مقابله دشمن مقابله با نفوذ اسلامی و بیداری اسلامی است.

دستاورد ملی را نباید حزبی و جناحی کرد
وی در ادامه به اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید"، گفت: این حرف امام یک تحلیل نبود یک یقین و علم بود که امروز نیازمند آن هستیم؛ اگر در تمام آمریکا مسجد ساخته و از گلدسته های آن صدای اذان بلند شود، نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.
وی از حماسه سیزدهم آبانماه به عنوان یک حماسه و دستاورد ملی در حوزه بیگانه ستیزی و استکبار ستیزی یاد کرد و ادامه داد: دستاورد ملی را نباید جناحی و حزبی کرد؛ از اینرو 13 آبان دستاورد ملی است که متعلق به همه ملت ایران می باشد از اینرو هیچکس نباید این را تصرف خود، احزاب و گروهی کند.

حامیان مذاکره با آمریکا وابسته به سرویس های خارجی هستند
مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان نیز در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه عده ای حل مشکلات اقتصادی را در گرو ارتباط با آمریکا می دانند، گفت: این گفته آنان را در دو علت می توان جستجو کرد یا برخی وابسته به سرویس های جاسوسی آمریکا هستند یا اینکه اعتقادی به توانایی جوانان و مردم داخلی ندارند از اینرو حل مشکلات اقتصادی را در گرو ارتباط با آمریکا می دانند.
مولوی عبدالغنی دهانی افزود: تا زمانی که خوی استکباری در آمریکا و ایادی آن وجود داشته باشد "مرگ بر آمریکا" در ذهن تک تک ملت ایران و ملت ستم دیده ای که از خوی استکبار مورد ستم قرار گرفته اند باقی خواهد ماند و این شعار حذف نمی شود.
وی بیان کرد: استکبار هیچگاه دست از دشمنی، کینه، توطئه و فتنه نسبت به ملت مسلمان ایران بر نمی دارد از اینرو تا زمان دشمنی او ادامه داشته باشد شعار مرگ بر آمریکا هم حذف نخواهد شد.

حل مشکلات در گرو مذاکره و ارتباط با آمریکا نیست
فرمانده بسیج مقاومت ناحیه زاهدان نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با یادآوری اینکه 13 آبان سال 58 نیز افتخار دیگری از استکبارستیزی مردم ایران است، گفت: در این روز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا در تهران را محاصره و تسخیر کردند.
سرهنگ موسی اصغری حسامیه بیان کرد: به فرموده رهیر انقلاب تجربه نشان داده هرگز حل مشکلات ما در گرو مذاکره و ارتباط با آمریکا نیست.
وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا از ادبیات سیاسی ملت ایران حذف شدنی نیست، افزود: از آنجایی که جامعه ما اسلامی و انقلابی است شعار مرگ بر آمریکا حذف شدنی نیست بلکه ین شعار امروز دفاع از همه اعتقادات ما است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی جامعه ای مردمی و اسلامی است که ملت آن همه در تابعیت محض ولایت فقیه هستند، گفت: حماسه استکبار ستیزی ملت هر روز پررنگ تر از دیروز می شود.

گفتنی است در پایان نیز پرچم منفور آمریکای جنایتکار نیز به آتش کشیده شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark