کد مطلب: 39475
 
ژیمناستیک قد را نمی‌سوزاند
متاسفانه برخی از باور‌ها در زندگی افراد وجود دارد که حال و هوای زندگیشان را تحت الشعاع قرار می‌دهد تا جاییکه مجبور می‌شوند با نگرانی به متخصصین امر مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۶
ژیمناستیک قد را نمی‌سوزاند
 
به گزارش زاهدانه ، سید منصور رایگانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: در برخی از افراد باورهایی وجود دارد که شاید گاهی ندانسته به آن دل می‌بندند و تا حدی آن باور را در زندگی خود جاری می‌کنند. 
 
وی افزود: در زمینه فعالیت‌های ورزشی هم باورهایی هر چند نادرست وجود دارد که والدین را گاهی نگران می‌کند و در مواردی موجب ترس و نگرانی آن‌ها می‌شود. 
 
رایگانی اذعان داشت: در مورد ورزش ژیمناستیک باید گفت که بسیاری از خانواده‌ها بااین پرسش به متخصصین و مربیان مراجعه می‌کنند که آیا با ثبت نام کودکم در کلاس‌های ژیمناستیک او را به سمت کوتاهی قد سوق می‌دهیم که البته در جواب باید گفت این سوال هم از باورهای غلط نشات می‌گیرد چرا که هیچ ورزشی مستقیما نمی‌تواند موجب کوتاهی قد شود ما ورزش‌هایی که در سنین کودکی و نوجوانی انجام می‌شوند نباید سنگین باشد چرا که اگر منجر به صدمه به صفحات رشد شود می‌تواند در رشد کودک اختلال ایجاد کند. 
 
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: بنابر ین ورزش‌های سنگین به هیچ عنوان در سنین کودکی و نوجوانی که صفحه رشد هنوز به تکامل نرسیده است توصیه نمی‌شود. 
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark