کد مطلب: 27982
 
نسخه چاپيارسال به دوستان در نشست شورای حوزه علمیه سیستان و بلوچستان مطرح شد
افزایش مدارس علمیه دارای سطوح عالی در سیستان و بلوچستان
جلسه شورای حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ‌با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، نمایند ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و .... ‌برگزار شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۹

به گزلرش زاهدانه ، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه در ‌این نشست گفت: با تدبیر آیت‌الله حسینی بوشهری و برای رسیدگی بیشتر به امور حوزه‌ها در نقاط مختلف کشور، سلسله سفرهای استانی برای ارتباط مستقیم با مدیران و طلاب در استان‌ها تدارک دیده شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، ابتدا هیئتی از نمایندگان معاونت‌های حوزه با یک برنامه قبلی به استان مزبور سفر می کنند و مشکلات را احصاء می کنند سپس جلسه ای در قم تشکیل شده و سندی مربوط به مسائل آن استان تنظیم می‌شود.

این مسئول گفت: در گام بعدی سفر مدیر حوزه‌های علمیه به همراه معاونان ایشان به آن استان سفر می کنند تا مصوبات مورد نظر برای توسعه امور حوزه ها اتخاذ شود.

در ادامه این نشست حجج‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، موسوی، بامری، بزمایی، ایمانی خواه و نظربامری اعضای شورای حوزه علمیه استان، دیدگاه های خود را برای توسعه حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان مطرح کردند که از جمله این موارد می توان به اهتمام بیشتر به حوزه‌های سفیران هدایت، تاکید بر افزایش مدارس دارای سطوح عالی و راه‌اندازی کرسی درس خارج در مرکز استان اشاره کرد.

آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای حوزه علمیه سیستان و بلوچستان هم در این جلسه تاکید کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم طلاب تحصیلات مقدماتی و سطوح عالی را در همین استان سپری کنند تا جذب بسترهای علمی، فرهنگی و تبلیغی در همین دیار شوند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark