کد مطلب: 50076
 
برای اولین بار در کشور؛
افتتاح کلینیک ویژه دامپزشکی و سونوگرافی دام و طیور توسط بسیج سازندگی/ ازایجاد کمربند سبز امنیتی در مناطق مرزی تا اشتغالزایی برای 72نفر
مسئول بسيج سازندگی سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: در پی ایجاد کمربند سبز امنیتی در استان بسیج سازندگی توانسته با هدف ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و همچنین ایجاد تعاونی های ایثار کشاورزی برای 72 نفر از افراد نیازمند به کار زمینه اشتغالزایی فراهم کند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۴
 
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به ایجاد نوار سبز مرزی و کمربند سبز امنیتی در سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بسیج سازندگی توانسته با هدف ایجاد اشتغال در مناطق مرزی استان و همچنین ایجاد تعاونی های ایثار کشاورزی شش تعاونی در قالب تعاونی های ایثار راه اندازی کند.
وی گفت: در این رابطه با حفر 77 حلقه چاه پنج هزار و 540 هکتار از اراضی مرزی زیر کشت رفته که بر اثر آن برای 72 نفر از افراد نیازمند به کار زمینه اشتغالزایی فراهم شده است.
این مسئول از جمله محصولات کشت شده در این اراضی را جو و گندم به میزان یک هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: کشت انواع صیفی جات به میزان 500 تن، موز 100 تن، خربزه و هندوانه 200 تن، خرما یک هزار تن، محصولات گلخانه ای خیار و گوجه بالغ بر یک هزار تن را از دیگر محصولات کشت شده در این اراضی به شمار آورد.
وی بیان داشت: ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی نظیر دامداری، پرورش ماهی و پرورش انواع ماکیان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد.
جعفری با تاکید بر فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در بیان آحاد مردم اظهار داشت: تولید و توزیع رایگان 70 هزار قطعه بلدرچین و 200 قطعه مرغ بومی طرح ترویجی در بین مردم و پرسنل اقدامی در جهت فرهنگ سازی بوده که توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی انجام شده است.
وی ارائه مشاوره رایگان و توجیه علمی چهارصد نفر از مردم و مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی در محل بسیج سازندگی را از دیگر اقدمات این سازمان عنوان کرد و افزود: افتتاح کلینیک ویژه دامپزشکی، سونوگرافی دام و طیور برای اولین بار در کشور با مشارکت بسیج سازندگی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته می باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark