کد مطلب: 57286
 
جمع شدن پساب تصفیه خانه آب شیرین کن از معضلات شهری زاهدان
جمع شدن پساب تصفیه خانه آب شیرین کن در خیابان شهید قلنبر، خیابان هفت تیر و میدان پاسداران در چند سال اخیر به یکی از معضلات کلان شهر زاهدان، تبدیل شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵
 
به گزارش زاهدنیوز، در سالهای اخیر و با بهره برداری از کارخانه آب شیرین کن زاهدان، وجود پساب این کارخانه در سطح معابر خیابان های شهید قلنبر و هفت تیر و محدوده میدان پاسداران این کلان شهر، موجود ناراحتی رانندگان و شهروندان شده است.

یکی از رانندگان در این زمینه گفت: از میدان پاسداران زمانی که بخواهیم به سمت خیابان هفت تیر برویم نه تنها باید از داخل آب پساب کارخانه عبور کنیم بلکه با توجه به املاحی که در این آب وجود دارد، باعث خراب شدن بدنه خودروهایمان نیز می شود.

شهرکی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: در خیابان 7تیر نیز متاسفانه برخی از نقاط شاهد جمع شدن آب پساب کارخانه آب شیرین کن می باشیم و در این زمینه مسئولان باید اندیشه ای کرده و مشکل را هرچه سریعتر رفع کنند.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز در این خصوص گفت: با آغاز فصل تابستان، شاهد حضور حشرات موذی در منازل و اصناف منطقه هستیم که سلامت شهروندان را تهدید می کنند.

گرگیچ در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: در زمان بارندگی این محل های جمع شدن پساب کارخانه آب شیرین کن به چند برابر حجم قبل آب می گیرد و باعث خاموشی بسیاری از خودروهای عبوری می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه نیاز است که نسبت به رفع این معضل اجتماعی-بهداشتی هرچه سریعتر اقدام کنند.

مشکل پساب از دوماه گذشته رفع شده است
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: در نیمه ماه رمضان گذشته بازدید میدانی از محدوده میدان پاسداران، خیابان هفت تیر و خیابان شهید قلنبر توسط شهردار منطقه دو و مدیر آب و فاضلاب زاهدان صورت گرفت و مقرر شد با اجرای برش عرضی در خیابان هفت تیر و اقدامات دیگر این مشکل و خوردگی آسفالت توسط این پساپ رفع شود که در کوتاه ترین زمان این اقدامات اجرا و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

میثم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: کارخانه آب شیرین کن زاهدان آب های لب شور این کلان شهر را شیرین سازی و روانه شبکه توزیع می کند، پساب کارخانه قابلیت استفاده در کشاورزی و فضای سبز و غیره را ندارد و براین اساس از مسیر تعیین شده خود در حال خارج شدن از محدوده شهر می باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ آبی در سطح معابر این محدوده ناشی از فعالیت کارخانه آب شیرین کن وجود ندارد و مشکلات نیز بر طرف شده است.

این مقام مسئول در زمینه هدر رفت پساب و عدم استفاده مناسب از آن نیز گفت: از این آب می توان برای دریاچه مصنوعی و نفریحات آبی بهره گیری کرد و در این خصوص نیز از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

شایان ذکر است: در هفته های اخیر برخی از مردم باز هم از وجود آب های سطحی در محدوده میدان پاسداران، بولوار شهید قلنبر و خیابان هفت تیر شکایت داشتند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark