کد مطلب: 40012
 
یوم الله 13 آبان امسال پیوند استکبار ستیزی انقلاب کربلا است
رئیس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: در یوم الله 13 آبان در آیین عزاداران علیه یزید زمان شعار خواهند داد و پیوند استکبار ستیزی انقلاب کربلا و انقلاب اسلامی مقارن با عاشورا تجلی پیدا می کند .
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
 
حجت‌الاسلام عباس دانشی
حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت :  13 آبان ماه یکی از یوم الله های بسیار مهم و با اهمیت تاریخ انقلاب اسلامی است که با قدمتی 50 ساله یادآور سه رویداد مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است .

وی گفت : در 13 آبان 1343 حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب از ایران به ترکیه تبعید شد و در 13 آبان 57  دانش آموزان و دانشجویان معترض در دانشگاه تهران ، به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و  در 13 آبان سال 58 تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان خط امام (ره)،  انقلاب دوم ملت ایران علیه امریکایی ها بود .

دانشی افزود : این روز بعدها در تاریخ انقلاب اسلامی و در  تقویم سیاسی فرهنگی ایران بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و از جهت نقش و حوادثی که در برهه های زمانی آغازین انقلاب و در سال اوج گیری انقلاب اسلامی اتفاق افتاد بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود : در این سالها استکبار جهانی امریکا با همان رویکرد سال های  43 ، 57 و 58 در برابر ملت ایران قرار دارد ، البته طی این سالها جبهه استکبار روز به روز ضعیف تر و ناتوان تر شده و جبهه انقلاب اسلامی روز به روز ترقی و تکامل پیدا کرده است .

رئیس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری مراسم 13 آبان در کل استان بیان داشت : در سراسر استان همزمان با پایان مراسم نماز ظهر عاشورا آئین 13 آبان برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در آیین عزاداری علیه یزید زمان شعار خواهند داد و پیوند استکبار ستیزی انقلاب کربلا و انقلاب اسلامی در یوم الله 13 آبان امسال مقارن با عاشورا تجلی پیدا می کند .

وی افزود : این مراسم در زاهدان در مقابل گلزار شهدا با حضور و مشارکت شهروندان شیعه و سنی برگزار خواهد شد .
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark