کد مطلب: 45314
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
‌ارزش‌های اسلامی در سیستان و بلوچستان حفظ شده است/مراقب ورود شبیخون فرهنگی باشیم
معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محیط استان یک محیط مذهبی است، گفت: ارزش‌های اسلامی در سیستان و بلوچستان حفظ شده و باید مراقب ورود شبیخون فرهنگی به استان باشیم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
‌ارزش‌های اسلامی در سیستان و بلوچستان حفظ شده است/مراقب ورود شبیخون فرهنگی باشیم
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه، به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر جمشیدنژاد صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت اجتماعی و اخلاقی استان در محل استانداری اظهار داشت: برای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی گروه‌های مرجع باید شناسایی شوند و از نقش تأثیرگذار آنها برای کاهش آسیب‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مطالعات اجتماعی نشان می‎دهد میزان اثربخشی معلمان نسبت به سایر اقشار بیشتر است چرا که امکان ارتباطشان با سطوح مختلف دانش‌آموزان وجود دارد و این دانش‌آموزان قدرت انتقال را به درون خانواده‎ها دارند.

این مسئول دستگاه‎های دولتی را نیز از جمله بخش‎های اثرگذار در اجتماع عنوان کرد که به واسطه ارتباط با بخش زیادی از جامعه به عنوان ارباب رجوع می‎توانند در مبارزه با آسیب‎های اجتماعی نقش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه توجه نکردن به آسیب‎های اجتماعی باعث تبدیل آن به موضوعات سیاسی و امنیتی می‌شود، ادامه داد: در بحث آسیب‎های اجتماعی باید با روند معکوس به گونه‎ای عمل کنیم که موضوع امنیتی را به آسیب اجتماعی تبدیل کنیم و این مهم محقق نمی‎شود مگر عملی کردن آیین نامه‎ها و بخشنامه‌ها و تبدیل آن به گفتمان و تغییر رویکردها و افکار.

جمشید نژاد بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل نکرده‎ایم، موضوع حجاب قبل از اینکه به عنوان ضرورت در دین اسلام مورد تأکید قرار گیرد در باور و سنت ایرانیان و در جهان وجود داشته ‌و این موضوع را در آثار به جا مانده از قبل از اسلام در نقاط مختلف مثل تخت جمشید، طاق بستان، بیستون و غیره می‎بینیم که مؤید موضوع حجاب در قبل از اسلام است.

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع حجاب هم ملی و هم مذهبی است و اینچنین نیست که فقط در حوزه دین باشد، محیط استان سیستان و بلوچستان یک محیط مذهبی است و ارزش‌های اسلامی در آن حفظ شده ‌اما باید با به گونه‌ای عمل کنیم که مانع ورود شبیخون فرهنگی به استان باشیم.

این مسئول افزود: در بعد امنیت اجتماعی افراد باید با مدیریت مشارکتی، با همفکری و هم اندیشی نقشی موثر داشته باشند، توانمندی سازمانی را تا حدی که قابل گسترش است گسترش دهیم و این امر با استفاده از توانمندی زیرمجموعه مسیر است.
Share/Save/Bookmark