کد مطلب: 57258
 
حاشیه شهر زاهدان توسط مردم و مسئولان پاکسازی شد
مردم و مسئولان زاهدان برای حل بخشی از معضل پسماند و فرهنگ سازی مدیریت پسماندهای خانگی، یکی از محله‌های حاشیه شهر زاهدان را پاکسازی کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹
 
به گزارش زاهدنیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در حاشیه پاکسازی یکی از محله های حاشه شهر زاهدان که با حضور اقشار مختلف مردم . برخی از مسئولان انجام شد، گفت: مشکل پسماندها در استان به ویژه حاشیه شهر زاهدان، موضوعی نیست که بشود آن را کتمان کرد و راهکار آن جز فرهنگ سازی و همراهی و همنوایی کلیه اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی و نظارتی در سیستان و بلوچستان، نیست.

وحید پورمردان در جمع اصحاب رسانه افزود: طبق قانون مبحث پیگیری و مدیریت پسماند بر دوش ارگان هایی همچون شهرداری، سازمان مدیریت پسماند فرمانداری و سایر دستگاههای نظارتی می باشد که فعالیت این ارگان ها به تنهایی کافی نبوده و مسئله پسماند را به یک پازل چند صد تکه بهم ریخته در استان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: حل این پازل، نیازمند پویش سراسری و مردمی در استان می باشد تا با فرهنگ سازی و ایجاد این احساس که هر فرد مسئول سلامت محیط و بهداشت جامعه است در راستای مدیریت پسماند های خانگی و مکان های عمومی یک گام اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و با عنایت به اینکه هفته محیط زیست امسال با شعار محوری کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی، زمین سبز مزین شده، در اقدامی نمادین جهت برداشتن گامهای کوچک و پایدار و حل مشکل پسماند حاشیه شهر زاهدان انجمن حمایت از حقوق حیات وحش و حامیان محیط زیست شهرستان زاهدان با همکاری شهرداری منطقه 4، شرکت خدماتی سخت کوشان و دستگاههای نظارتی و اجرایی استان یکی از محله های حاشیه شهر را پاکسازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل به جد پیگیر ساماندهی وضعیت پسماند و نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر های استان بوده و با متخلفین زیست محیطی در هر جایگاه و منسب دولتی و خصوصی برخورد خواهد کرد و از کلیه پویش های مردمی و اقدامات موثر در راستای کاهش معضلات محیط زیست استان حمایت کرده و از ابزار نظارتی نیز استفاده خواهیم نمود چراکه معتقدیم وضعیت فعلی شهرهای استان در شان مردم منطقه نیست.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark