کد مطلب: 30888
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
ورود علم مهندسی به عرصه اقتصاد دست سوداگران را کوتاه می کند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ورود علم مهندسی به عرصه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و منابع طبیعی دست سوداگران را از بهره وری های غیر اصولی کوتاه می کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۴
ورود علم مهندسی به عرصه اقتصاد دست سوداگران را کوتاه می کند
 
به گزارش زاهدانه ، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت روز مهندس در نشست با مهندسان بسیجی سیستان و بلوچستان افزود: مهندسان عمران، کشاورزی و منابع طبیعی با انتخاب بهترین روش ها برای استفاده از فضا و عمق خاک با هدف صرفه جویی در منابع می توانند نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: از مهندسان ولایی و انقلابی ایران اسلامی به عنوان فرزندان قرآن انتظار می رود در عرصه اقتصاد مقاومتی با مدیریت صحیح زمینه بهره وری مناسب و مفید از زمین های کشاورزی و منابع طبیعی این سرزمین پهناور و رسیدن مردم به خودکفایی را فراهم کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با تاکید بر تلاش مهندسان کشاورزی در زمینه ارائه راهکارهای مناسب برای حل معضل دامداران استان گفت: با وجود توانمندیهای زیاد این استان برای واردات دام از افغانستان و پاکستان و پرورش دامهای بومی و اصیل بعضا به بهانه هایی از جمله بیماری تب برفکی مانع ورود آن به داخل استان و یا خروج آن از استان می شوند این در حالی است که دام به طور مستقیم از کراچی به تهران انتقال می یابد

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: در صورت وجود بیماری در دام ها راه حل بسیار مناسبی از جمله ایجاد قرنطینه در مناطق مرزی وجود دارد که با واردات دام و نگهداری آنها در قرنطینه و سپس انتقال به کشتارگاه ها زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد بیکار شده بخش کشاورزی استان فراهم می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نتیجه تحقیقات مهندسان کشاورزی در شناسایی زمین ها و شناسنامه دار کردن مناطق مختلف سیستان و بلوچستان موجب می شود تا استفاده از خاک هر منطقه برای محصولی خاص در نظر گرفته و کارخانه و کارگاه متناسب با همان تولیدات نیز در کنار مزارع ساخته شود.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: مهندسان باید تلاش کنند در ساخت و سازهای عمرانی به جای استفاده بی رویه از مساحت سطحی زمین، بیشتر توجه به بهره وری از عمق و فضا خاک داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه داد: با استفاده بهینه از عمق و فضای خاک در بسیاری از بخش های ساخت و ساز صرفه جویی می شود و می توان از این محل برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی، علمی و فرهنگی بهره گرفت.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark