کد مطلب: 47376
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:
کشف بیش از2و نیم تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/ رشد230 درصدی کشفیات مواد مخدر در شش ماهه نخست سال
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 2 و نیم تن موادمخدر از نوع تریاک و مرفین در دو عملیات درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان خاش و سیب و سوران خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در اداره پلیس مواد مخدر در زاهدان برگزار شده بود، اظهار داشت: طی دو عملیات پی در پی و درگیری مسلحانه نیروهای انتظامی با قاچاقچیان اشرار طی 48ساعت گذشته در شهرستان خاش و در محور مواصلاتی سراوان به سیب و سوران بالغ بر 2 ونیم تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی افزود: در این عملیات دو دستگاه خودرو، مقادیری سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف و تعدادی نیز مجروح شدند که با توجه به شرایط حاکم در منطقه فرار کردند.
همچنین گفت: در این عملیات چهارتن از نیروهای نظامی مسدوم شدند که از این تعداد یک نفر در کما بسر می برد و اوضاع سلامتی وی وخیم است.

کشف بیش از 46 تن مواد مخدر در شش ماهه اول سال

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شش ماهه اول امسال تاکنون بالغ بر 46 تن و 500 کیلومواد مخدر کشف شده که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود 230 درصد افزایش داشته است.
این مسئول با اشاره به پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرها، محورهای برون شهری و در ارتفاعاتی که تاکنون این عملیات در آنها اجرایی شده است گفت: در این زمینه 435 نقطه باموفقیت پاکسازی شده است که این مهم در تعاقب عملیات ها بر علیه باندهای بزرگ و مطرح است، از طرفی در حوزه امنیت و ارتقاء اجتماعی و برخورد با خرده فروشان و معتادین متهاجرنیز 230مورد عملیات ارتقای عملیاتی صورت گرفته که این مهم در شش ماهه دوم سال با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.

برخورد با خرده فروشان و معتادین متهاجر در اولویت کاری نیروی انتظامی است

رحیمی با اشاره به اینکه میزان عملیات‌ها و درگیری‌ها با اشرار نیز از یک روند بسیار خوبی برخوردار است، بیان کرد: از ابتدای امسال نیروی انتظامی در راستای ماموریت‌های خود هیچ شهیدی نداشته که در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته روند خوبی را طی کرده‌ایم.
وی یکی از راهبردهای جدی این دستگاه را برخورد قاطع با خرده فروشان و معتادین متهاجر عنوان کرد که خواسته عامه مردم است و در اولویت کاری قرار دارد که در این زمینه نیز چون سیستان وبلوچستان در نقطه اصلی و انتقال مواد مخدر واقع شده است در تلاش هستیم در بخش کشفیات و مبارزه با مواد مخدر نیز تقویت و ارتقاء کاری را داشته باشیم.
رحیمی در خصوص مراکز درمانی معتادین نیز بیان کرد: در این زمینه برای شناسایی مراکز غیر قانونی در تلاش هستیم که در این راستا نیز دو مرکز درمانی را در هفته گذشته پلمپ و پرونده آنها را به مقامات قضایی ارجاع داده ایم لذا در بخش مبارزه با مواد مخدر با تمام توان و قدرت همه امکانات نیروی انتظامی در سطح استان بسیج شده اند تا بتوانیم اقدام اثر سازی را در اینباره انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در طی جلساتی که با وزیر کشور در این خصوص برگزار شد، سیستان وبلوچستان توانسته بود در برخورد قاطع و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اثرقابل توجهی در کاهش میزان ناامنی و حمل و نقل مواد مخدر به کشور را داشته باشد.

زاهدان، بیشترین کشفیات مواد مخدر را دارد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در خصوص کشفیات انجام گرفته در شهرستان های این استان نیز بیان کرد: نگاه امسال این دستگاه از دید عملیاتی صفر به سمت کار اطلاعاتی پیش رفته است و این یعنی تمرکز بر گروه ها و باندهای بزرگ و مهم تقویت شده در استان بطور جدی در دستور کار قرار دارد از این جهت بیشترین کشفیات مواد مخدر طی امسال به ترتیب در شهرستانهای زاهدان، سراوان، ایرانشهر، خاش، سیب سوران و مهرستان بوده است .
وی با بیان اینکه مرزبانی، اطلاعات و سپاه هم کشفیاتی در این راستا داشته اند، افزود: نیروی انتظامی استان در سطح کشور و استان در بحث کشف و مبارزه با مواد مخدر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون جرم مهم کشف نشده در استان اصلا نداریم که این مهم نشان از قدرت، قاطعیت، درایت و عقلانیت نیروی انتظامی دارد، افزود: امنیت سیستان و بلوچستان مطلوب و به سمت پایدار شدن سوق دارد لذا زمینه برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است و از سرمایه‎گذاران بومی و غیربومی می‌خواهیم که با خیالی آسوده به فعالیت در این استان بپردازند چراکه نیروی انتظامی تامین امنیت آنها را بر عهده دارد.

افزایش 30 درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان

رحیمی با اشاره به اینکه آمار جمع‌آوری اتباع بیگانه از سطح استان بسیار افزایش یافته است، بیان کرد: اتباع بیگانه افغانستانی به دلیل فقر حاکم در کشور خود به سمت ایران می‌آیند و حضور نیروهای آمریکایی در توسعه و عمران آنجا نه تنها هیچ تاثیری نداشته بلکه شاهد افزایش 30 درصدی کشت مواد مخدر در این کشور هستیم که نشان می‌دهد اراده جدی برای مقابله با مواد مخدر از سوی آنها وجود ندارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال یک تیم تروریستی در مرز میرجاوه توسط نیروهای مرزبانی سیستان و بلوچستان منهدم شد، تاکید کرد: تمامی تحرکات تیم‌های تروریستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد و کنترل می‌شود و اگر بخواهند کوچکترین حرکتی کنند، ما نیز بیکار نمی‌نشینیم و مانند یک سال و نیم اخیر تمامی اقدامات آنها را خنثی می‌کنیم.









انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark