کد مطلب: 45926
 
افزایش روز افزون قدرت گروه تروریستی داعش در شبکه اجتماعی
منابع غربی در شرایطی از افزایش روز افزون قدرت گروه تروریستی داعش در شبکه اجتماعی خبر می دهند که صاحب نظران معتقدند ، مانند مبارزه نظامی ادعایی ، برای مقابله با این گروه در اینترنت هم اراده ای قوی وجود ندارد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
 
به گزارش زاهدانه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، گزارش وزارت خارجه امریکا تصویری ناامید کننده از تلاشهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در جنگ با گروهک تروریستی داعش در شبکه های ارتباط اجتماعی به تصویر کشیده و از ائتلافی شکست خورده و سرگردان پرده برداشته که نمی تواند پیام خود را به درستی برساند.

این گزارش پس از گذشت چند ماه از اعلام وزارت خارجه آمریکا برای تقویت کمپین خود در شبکه های ارتباط اجتماعی علیه گروهک تروریستی داعش، تهیه شده است.

روزنامه نیویورک تایمز درباره این گزارش می نویسد: رویکردهای خشن داعش که روزانه در قالب هزاران پیام منتشر می شود، با قدرت تمام بر تلاش های مجموعه ای از ثروتمند ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه تکنولوژی از جمله آمریکا، غلبه یافت.

این گزارش از بحث و جدل ها میان آمریکایی ها و هم پیمانان آنها در جنگ با داعش پرده بر می دارد؛ "کارگروه پیام" متشکل از مسئولانی از آمریکا، انگلیس و امارات است که چندان با یکدیگر توافق و همکاری ندارند؛ اماراتی ها محتاط هستند، انگلیسی ها بسیار مشتاق و ساختار کل مجموعه گیج کننده است.

ناظران، حفظ موصل از سوی داعش را نقطه قوت این گروه تروریستی و شکست ائتلاف می دانند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که اتهام های بسیاری درباره کارساز نبودن حملات هوایی و عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش مطرح می شود.

روزنامه واشنگتن تایمز چاپ آمریکا هفته گذشته به اظهارات برخی مسئولان آمریکایی درباره مقابله ائتلاف بین المللی با داعش پرداخته و از شکست فعلی این ائتلاف در مقابله با گروه تروریستی داعش سخن رانده است، و این علاوه بر انتقادات راهبردی از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکاست.

در این گزارش آمده که، عناصر داعش اخیرا شهر رمادی در عراق و تدمر در سوریه را تصرف کرده اند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به اظهارات دیوید پترائوس رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) استناد کرده که در گفتگو با شبکه بی بی اس گفت: ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش، در زمان حاضر بیشتر با شکست مواجه است.

پترائوس که پیشتر نیروهای آمریکایی در عراق در سال 2007 را رهبری کرد، معتقد است که عدم پیروزی ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش به معنای شکست این ائتلاف است زیرا زمان به نفع ائتلاف پیش نمی رود، در حالی که داعش در حال پیشروی است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: که وزارت خارجه آمریکا بر تلاش بیشتر در زمینه پخش پیامها در اینترنت برای مقابله با پیامهای داعش تاکید کرده، در حالی که کاخ سفید اذعان کرده که داعش از مهارت و زیرکی بسیاری در پراکندن آرای خود برخوردار است.

این گزارش به منظور ارائه به جان کری وزیرخارجه آمریکا پس از کنگره مقابله با داعش، تهیه شده است؛ این کنگره ماه جاری با حضور مقام های آمریکایی و عرب در پاریس برگزار شد.

برگزار کنندگان این کنگره به پیشروی داعش در عراق و سوریه اذعان داشته اما در عین حال متعهد شدند که مناطقی از عراق و سوریه که به کنترل داعش درآمده است، بازپس گرفته

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark