کد مطلب: 56744
 
مقصر حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه معرفی شد
از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مدرسه «اسوه حسنه» زاهدان صد‌ در‌ صد غیر استاندارد است و مسئولان آن مقصر در آتش سوزی شناخته شدند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکشنبه آینده مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه گزارش اقدام های انجام شده پس از حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان را به کمیسیون ارائه می کنند.
حمایت میرزاده، افزود: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی زوایای پنهان این حادثه سفری به زاهدان داشتند که فیلم و تصاویری از حادثه در اختیار کمیسیون قرار گرفت و بر اساس این گزارش، مدرسه به طور قطع غیراستاندارد شناخته شد.
وی یادآور شد: مدرسه قبلی که دانش آموزان در آن تحصیل می‌کردند، دارای مجوز نوسازی آموزش و پرورش بود که به دلیل اجاره‌ای بودن این مکان و پایان مهلت آن، دانش آموزان به مکان جدید منتقل شدند در حالی که مدیران مدرسه طی نامه‌ای به آموزش و پرورش اعلام کردند که قصد تغییر مکان مدرسه را دارند اما منتظر تایید بازرسان نشدند و در 15 آبان ماه به مکان جدید نقل مکان کردند که حدود 320 متر با اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان فاصله داشت.
وی گفت: با وجود این که حادثه ساعت 9 صبح رخ داد، مدیر و معاون مدرسه در محل حضور نداشتند این در حالی است که مدیر و مؤسس مدرسه یک نفر و معاون نیز خواهر مدیر مدرسه است از طرفی، نیمی از کلاسی که دچار حریق شد با پارتیشن چوبی از دفتر مدیر جدا شده بود و نیمی دیگر از آن هم به دفتر مدیر اختصاص داشت از سویی هر فردی برای ورود به کلاس به سختی از این مسیر وارد یا خارج می شد، همچنین کفپوش و موکت های آن مندرس بود.
وی ادامه داد: پس از این که سه دانش آموز پایه اول و یکی از بچه‌های پیش دبستانی برای برداشت خوراکی وارد کلاس شدند، یکی از دانش آموزان به چراغ نفتی که مقابل در 30 سانتیمتری قرار داشت برخورد کرد و چراغ جابه جا و آتش سوزی شد.
وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش مدرسه صد در صد غیر استاندارد بوده و سهل انگاری مسئولان، مربی و نیروهای خدماتی به روشنی مشهود و قطعی است همچین نبود نظارت ناحیه 2 آموزش و پرورش مشخص است و نقش نظارتی آن ها بسیار ضعیف تلقی می شود بنابراین در نهایت مقرر شد یک شنبه آینده مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه گزارش اقدام های انجام شده بعد از حادثه را به کمیسیون ارائه کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark