کد مطلب: 53224
 
گفت وگویی خواندنی با چند تن از رزمی کاران در جنوب شرق؛
ثبت زرین قهرمانی ووشو کاران در کارنامه ورزشی سیستان وبلوچستان/ مسئولان از ورزشکاران حمایت کنند
یکی از رزمی کاران سیستان و بلوچستان گفت: در سه دوره جهت اعزام به مسابقات بین المللی انتخاب شدم که متاسفانه به علت نداشتن بودجه کافی نتوانستم به مسابقات اعزام شوم.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
 
به گزارش زاهدانه، ووشو یکی از کهن ترین هنرهای رزمی که برای اولین بار در معبد شایولین تنها به افراد خاصی تدریس می شد.
این ورزش رزمی در ایران برای نخستین بار توسط استاد حسین داودی پناه (داداشی) یکی از اساتید پرسابقه هنرهای رزمی معرفی شد. بگونه ای که در سال ۱۳۶۶ پس از اجرای مراسمی در حضور نمایندگان تربیت بدنی استان تهران و نمایندگانی از دو هیأت رزمی تهران، برای اولین بار در کشور مجوز فعالیت در رشته هنرهای رزمی "تای چی چوان" و دفاع شخصی به مربیگری استاد داداشی از طرف اداره کل تربیت بدنی استان تهران صادر ود ر همین سال انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی توسط وی تأسیس و آغاز به فعالیت کرد.
در سال ۱۳۷۰ اولین دوره مسابقات تای چی چوان قهرمانی کشور در شهرستان ساری برگزار شد که در همین سال ایران به عضویت فدراسیون جهانی ووشو درآمد.
علی ای حال در سیستان و بلوچستان نیز پرداختن به هنرهای رزمی اهمیت خاص خود را دارد. هنرهای رزمی را اگر مجموعه مهارت‌هایی جهت افزایش توانایی‌های بشر برای دفاع از خود درنظر بگیریم آن موقع می توان گفت قدمت آن با تاریخ برابری می‌کند.


عباس شیبک خالقداد یکی ازرزمی کاران سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه قهرمانان و پهلوانان اصلی ما شهدا هستند، اظهار داشت: از سال ۸۵ ورزش را با کیک بوکسینگ، ووشو سانداوانگ و ژیمناستیک شروع کردم.
وی با اشاره به اینکه در دوران مقدس سربازی به ورزش و آموزش یگان ویژه پاسداران پرداخته است، گفت: تاکنون موفق به کسب رتبه قهرمانی کشور در مسابقات تاپ رنجر استان های خراسان شمالی و تهران در سال های۹۱و92 و قهرمان مسابقات کشوری فایت رنجر و فنی ترین بازیکن سال ۸۹ بوده است.
شیبک با بیان اینکه چندین دوره قهرمان مسابقات استانی در ورزشهای رزمی و ووشو شده است، افزود: تاکنون توانسته ام مقام سوم کشور در مسابقات کاراته مشهد مقدس سال ۹۲ ، نایب قهرمان مسابقات کاراته فول کنتاک در اصفهان سال ۹۲، مقام سوم کشور در مسابقات کاراته شیراز درسال ۹۳، قهرمان کشور در مسابقات کونگ فو هنرهای رزمی گیلان درسال ۹۳، مقام سوم بین المللی مسابقات کاراته فول کنتاک با حضور ۵ کشور خارجی در استان قدس رضوی مشهدمقدس درسال ۹۴ و نایب قهرمانی کشوری ووشو جام شهید زنده حاج قاسم سلیمانی زاهدان درسال ۹۵ را در پرونده ورزشی خود ثبت کنم.
لازم به ذکر است که این رزمی کار اکنون در شهرستان هامون بخش شیب آب شهر محمد آباد به عنوان مربی و رئیس هیات ووشوی شهرستان مشغول به فعالیت می باشد.

 

سرور حدادی از دیگر رزمی کاران استانی که اکنون مسئول سبک نن شائولین چوان و مسئول کمیته داوران در سیستان وبلوچستان است در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه بیان کرد: از سال 77 به عرصه زیبای هنرهای رزمی " ووشو " تحت نظر استاد عیسی بزی ورود پیدا کردم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون موفق به کسب مقام های استانی و کشوری در رشته ووشو شده است، ادامه داد: در سال 86 برای اولین بار در دو بخش تالو و سن دا در مسابقات کشوری در استان تهران شرکت کردم بگونه ای که مقام اول در بخش تالو و مقام سوم در بخش سن داکمیته نن شایولین را به دست اوردم.
حدادی با بیان اینکه در آن سال شاید اولین کسی بوده که در 2 بخش همزمان شرکت کرده است، افزود: در سه دوره جهت اعزام به مسابقات بین المللی انتخاب شدم که متاسفانه به علت نداشتن بودجه کافی نتوانستم به مسابقات اعزام شوم.
وی شعار ورزشی خود را " سختی ها می گذرند سر سخت ها می مانند " دانست و گفت: الگوی من در زندگی سخن شیرین لقمان حکیم است که از وی پرسیدند "ادب از که آموختی گفت از بی ادبان" هرکار ناپسند که دیگران انجام دادند را انجام ندادم.


عبدالله ملازائی 18گرچه سن و جثه کوچی دارد اما یکی از شاگردان سرورحدادی است که ورزش را با بسکتبال شروع کرده است.
وی که با توجه به علاقه ای که به هنر رزمی ووشو داشته در سال 91 در باشگاه ووشو ثبت نام کرده بگونه ای که پس از یکسال موفق به کسب اولین مقام کشوری در این رشته شده است.
ملازائی که تاکنون ۲ نایب قهرمانی کشور را در کارنامه ورزشی ثبت کرده است، افزود: اسطوره و الگوی ورزشی ام "محسن سیفی قهرمان ارزنده جهان" است و می خواهم یکی از مقام آوران استان در سطح ملی و بین المللی باشم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark