کد مطلب: 44593
 
به این دلیل، سونا وزنتان را کم نمی‌کند
استفاده از سونا برای کاهش وزن تنها سبب می شود فرد آب بدن خود را از دست بدهد و چربی سوزی برای وی به همراه نخواهد داشت.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۷
به این دلیل، سونا وزنتان را کم نمی‌کند
 
به گزارش زاهدانه ، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: این مسئله که مصرف کرفس، فلفل قرمز، سرکه سیب و گریب فروت را سبب کاهش وزن عنوان می کنند، جزء باورهای درست تغذیه ای محسوب می شود به دلیل آنکه این مواد غذایی خاصیت چربی سوزی دارد.
 
وی با اشاره به باورهای غلط  در زمینه کاهش وزن افزود: استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن همچنین رفتن به سونا به این منظور به هیچ عنوان توصیه نمی شود. استفاده از سونا سبب می شود فرد آب بدن خود را از دست بدهد و چربی سوزی برای وی در پی نخواهد داشت.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف قرص های ادرارآور برای کاهش وزن تنها آب بدن را از بین می برد و تاثیری بر کاهش وزن نمی گذارد. همچنین مصرف داروهای اسهال آور نیز این خاصیت را برای آنها دارد و مصرف آن باعث آسیب به کبد، کلیه و سیستم گوارشی بدن می گردد.
 
صفوی تصریح کرد: مصرف برخی مکمل های غذایی که در عطاری ها برای کاهش وزن ارائه می شود و به هیچ عنوان منطبق با فرمولی تهیه نشده است، نیز به بدن آسیب می رساند، به دلیل آنکه این مکمل ها، فیبر هستند که دفع سریع مواد غذایی را از بدن فرد به همراه دارد و کاهش وزن ناشی از این مواد کاهش وزنی اساسی محسوب نمی شود که در آن بافت چربی وزن کمتر گردد.
 
وی با اشاره به تبلیغات ماهواره ها در زمینه کاهش وزن به عنوان باوری نادرست، اظهار داشت: مکمل های غذایی که در ماهواره ها برای کاهش وزن تبلیغ می شود،به هیچ عنوان توصیه نمی شود، به دلیل آنکه این داروها تائید شده نیستند و باید از کانال هایی مشخص چون GMP تائیدیه داشته باشند.
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark