کد مطلب: 41703
 
هر1کیلو اضافه وزن 8 سال از عمرتان را کوتاه می کند!
چاقی میتواند عمرتان را تا 8 سال کاهش دهد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
هر1کیلو اضافه وزن 8 سال از عمرتان را کوتاه می کند!
 
به گزارش زاهدانه ، تحقیقات جدید نشان می دهد امید به زندگی با چاقی تا 8 سال کاهش می یابد که در بزرگسالان میتواند تا 19 سال نیز برسد.
در این مطالعه، محققان، میزان اضافه وزن و چاقی را با میزان امید به زندگی بزرگسالان بین 20 تا 79 سال مورد مقایسه قرار دادند.

آنها دریافتند که مردم دارای اضافه وزن ( با BMI بین 25 تا 30 ) احساس می کنند 3 سال از عمرشان را از دست داده اند. و افراد با بی ام آی 30 تا 35 احساس از دست دادن 6 سال از عمرشان را دارند این در حالی است که افراد چاق با بی ام آی بیشتر از 35 احساس می کنند تا 8 سال از عمرشان از دست رفته است ومحققان دریافته اند هر 1 کیلو اضافه وزن ممکن است 8 سال از عمرفرد را کاهش دهد.

در همین حال، پایین آمدن امید به زندگی در افراد چاق با کاهش سن زندگی سالم آنها نیز همراه است.

مطالعات نشان می دهد افراد چاق تا 19 سال کمتر از افراد معمولی عمر سالم دارند. این در حالی است که چاقی ارتباط مستقیمی با ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت دارد.
دکتر استیون گراور، نویسنده و استاد پزشکی در دانشگاه مک گیل می گوید که الگوی این مطالعات بسیار شفاف است. وزن میتواند تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد و بخصوص جوانان داشته باشد. هر چه افراد عمر خود را پشت سر می گذارند، خطر ابتلای آنها به بیماری ها افزایش می یابد.

همچنین مطالعات نشان می دهد که چاقی عامل مرگ و میر بسیاری از نوزادان در دوره بارداری استومادران با اضافه وزن خفیف به نسبت مادران معمولی، حدود دو برابر بیشتر در خطر سقط جنین قرار دارند.

بنابر این گزارش، مادرانی که شغل آن ها تحرک بسیار کمی دارد، بیش از سایرین در خطر ابتلا به این عارضه هستند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark